fredag 15 november 2013

Pigg piggelin

Snark. Oscar vaknade för mat vid 03.20, men istället för att somna om som han vanligen gör så bestämde han sig för att vara vaken. Inte vara sådär vaken och nöjd-med-att-ligga-och-stirra-ut-i-luften-vaken, nej för tusan, han ville vara sådär ligga-och-sprätta-och-gnälla-hur-mamma-än-gör-vaken. Strax efter 06.00 somnade han, efter att ha klunkat i sig några få munfullar av ytterligare en flaska ersättning. Men jag kan lova er att han vaknade på nytt lagom till att mamma kommit till ro med huvudet på kudden igen. Upp igen, dricka ytterligare några munfullar av den ännu varma ersättningen, och sen somnade han om. Äntligen. 06.25 kunde jag åter krypa ner i min nu kalla sänghalva, där jag gosade ner mig intill Dennis och slöt mina ögon så fort mitt rufsiga huvud nådde kuddens sövande fluffighet.

06.30 vaknade Victor. Då eskalerade plötsligt min kärlek till Dennis ytterligare då han tog sin äldsta son i handen och stegade upp med sitt kroppsvarma täcke släpandes efter sig ut i soffan. Jag, ja jag pluggade in en öronpropp i ena örat och placerade det andra ner i kudden och somnade om. Like a boss.

Mina grabbar några dagar efter hemkomsten från BB

2 kommentarer:

  1. Haha ja det där känner man igen! Jag har också två gossar, 6 mån & 2,5 månader.. Den lille äter flera ggr per natt.. Så inte helt ovanligt vaknar den lille för mat (för 3:e gången) kring kl.04.. Sen lyckas han somna om strax innan 05.. Man hinner sedan precis lägga huvudet på kudden sen vaknar den store grabben oftast strax efter 05 och är hur pigg som helst och vill stiga upp :-) Då är man sådär halvpigg..typ..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska givetvis stå 6 månader och 2,5 ÅR.. hur skulle det annars gått till?!

      Radera