onsdag 8 juni 2011

Fullspäckad onsdag

Idag har jag inte hunnit sitta ner i många minuter! Imorse vaknade jag lika svettig som vanligt och tog den sedvanliga duschen. Därefter vankades det frukost för Victor och hejdå-pussar till Dennis och sedan begav vi oss till Kvantum för att inhandla fika till mina praktikbarn som vi sen hälsade på.
Guuuud vad det var roligt att se dem! Det var nästan så att jag började gråta, men jag lyckades låta bli. Varför blir man så himla blödig när man har fått barn? Det krävs inte mycket för att jag ska bli tårögd och det kan vara över de mest bisarra saker. Satt i bilen på vägen hem sedan och hörde ICA's  "I love ECO "-jingel på radion och blev alldeles tårögd. Blev nästan arg på mig själv! Hallå Emelie, du sitter och snyftar till en ICA-reklam? Ja... Men jag blev ju så rörd över att de värnar så om miljön.
Jisses! Fantastiskt att jag lyckades hålla mig ifrån tårar vid det kära återseendet med barnen från praktiken då, för dem har jag ju innerligt saknat och tänkt på så mycket sedan jag var där sist.
Jag hade med mig vattenmelon, vaniljdrömmar och chokladbollar. Och så saft, såklart!
Mycket uppskattat av de små gottegrisarna som dessutom passade på att gotta till sig ihop med Victor.


Barnen kommenterade att Victor dreglade mycket. Jag förstår inte riktigt vad de menade?


Han har nog aldrig sett så många barn på en gång. Men han tyckte om det! När de dessutom sjöng för honom och mig så skrattade han åt dem. Mysunge! Mindre mysigt var ju sedan den enorma bajsblöja jag innan hemfärd fick byta i hettan bak i kofferten på bilen... Uäck!

My och hennes Emmie skulle ju ha varit med eftersom hon hade praktik där tillsammans med mig, men tidigt imorse fick jag ett sms om att stackars My var inne på sjukhuset för undersökning av gallsten alternativ njursten. Ajajajaj, lider med henne! 
Barnen och Lotta hälsade så gott till dig! De undrade mycket om dig och din Emmie och jag berättade vad jag kunde :) De ville att du skulle skicka ett brev eller mail till dem!

Efter mycket kläm, pet, klappar och gulligull så begav vi oss vidare hem för en snabb lunch för Victors del och sedan vidare bort till kirurgen på sjukhuset för en check up av min mage sedan förlossningen. Jag gick igenom besiktningen utan vidare anmärkning, och eftersom jag inte fick körförbud kunde vi sedan fara vi vidare till Kvantum och storhandla. Ja, jag skulle egentligen åkt till Willys men där var så fruktansvärt mycket folk. Körde bort till hederliga Kvantum där jag nog numera tillhör stammisarna. Det blev en dyr historia, men där hittar jag snabbt och lätt och nu har vi mat till både föräldrar, unge och katt för ett bra tag framöver. Man vet förresten inte vad packåsna verkligen är förrän man har blivit förälder. Hade ni gått in på Kvantum runt 17.30 idag så hade ni sett en mamma komma dragandes med barnvagn, fyra matkassar, ett paket blöjor och en skötväska...

Har egentligen nyss kommit hem. Victor har fått kvällsmat och har somnat för natten. Pluttas var oerhört trött idag! Nu ska jag äta och sedan invänta Dennis som återigen har en lång kväll framför sig på lantbruket.

Känner att jag har delgett er en massa ointressant och osammanhängande information idag... Fast å andra sidan, går ni in och läser min blogg så får ni skylla er själva :D Tjollahopp!

Victor badar med pappa

1 kommentar:

  1. Älskar bilden när viktor är bekymmrad, EXAKT så dennis ser ut när det inte går så bra på league of legends! :D

    /Tisen

    SvaraRadera