måndag 27 juni 2011

Tvättsorterardag

Ni vet hur en del människor brukar överdriva och påstå att de har ett helt berg av tvätt?
Well, idag är jag en sådan människa. Men jag överdriver inte! Jag har ett helt berg av tvätt.
Besöket på IKEA igår bidrog till att vi köpte 3 trälådor som ska fungera som smutstvättförvaring och dagens projekt är att sortera all tvätt i dessa lådor. Tvätten har tidigare legat i IKEA-kassar i ena hörnan av sovrummet och även om det såg mycket ut så var det ju ändå inte mer än man kunde tvätta upp på några dagar. Trodde jag.
Tvätthögen tycks aldrig sjunka, för hör och häpna så smutsar man ner kläderna igen parallellt med att man tvättar dem. Och nu för tiden är det ju inte bara vår tvätt, för det har ju tillkommit en till i familjen som avverkar mer kläder än någon annan. Turligt nog är hans kläder så små, att när hans korg är helt full så ryms hela den omgången i tvättmaskinen. Det är mer än vad vi kan säga om vår tvätthög!
Vår tvätthög ja... Den ligger numera utspridd över vardagsrumsgolvet i väntan på att bli sorterad.
Puh... Så fort lille herr Virvelvind har somnat så ska jag bestiga berget!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar