fredag 3 juni 2011

I väntans tider

Jag har bullar på jäsning igen. Ja, bullar, för det är mer än en! Nu är det åter igen den där eviga väntan på att de ska växa till sig och det känns som om tiden segar sig fram. Jag kan knappt vänta och längtar så till den stund de kommer ut ur ugnen...


...för en kanelbulle kommer sitta så fint till tre-fikat!


Min andra färdigjästa tjockbulle ligger i sin säng och drar sig. Tror han vaknar när som helst, för han har sovit rätt länge. Hans mindre tjocka bulle till morbror ligger i en säng på andra sidan väggen och drar sig han också och det kan tyckas att han också borde vakna snart, för han har minsann sovit länge han med.
Bjöd in kusin Fia med sina söner på fika, men de hade lyxen att vara i Kiaby och bada i sjön. Det hade inte suttit fel en dag som denna!
Nahepp, hur ska jag då fördriva denna dag? Dennis är hos sina föräldrar och strängar gräs, och då vi bara har en bil och jag som bekant hatar busstrafiken så blir det ingen sjö eller annat kul för oss idag.
Får nog ta oss en sväng med vagnen senare och istället svettas ihjäl i den sommar som äntligen slagit sig till ro i vårt land. Tjollahopp!

Katten Hectors definition av att gömma sig
- Denna gång i morbror Anders tillfälliga säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar