tisdag 7 juni 2011

Het tisdag


Det är så olidligt varmt i vår lägenhet just nu! Vaknade inatt klockan 03.00 av att jag praktiskt taget badade i min egen svett och öppnade upp fönster och balkong för att vädra.

Vindstilla.

Tillbaka till min äckliga svettpöl och konstaterade att Dennis verkligen VAR förkyld eftersom han snarkade som en gris. Så där låg jag, plaskblöt av svett med en gris knorrandes i örat och insåg att jag inte kommer att kunna somna om. Dennis låg dessutom till min stora fasa under det tjocka täcket och sov. Hur i hela friden överlevde han där under?!
Victor den lille sömntutan hade glatt sparkat av sig sitt tunna täcke och låg sött sussandes i bara sin blöja. Den lille sötnöten har nog ärvt sin pappas sömnvanor och kan sova i vilken temperatur som helst, till skillnad från mig.
Det hela resulterade i att jag tog min kudde och mitt överlakan och gick till soffan och lade mig där.
Snart kom katten och lade sig på min mage men han puttades ner ganska snabbt. Det sista man vill ha på sig en varm sommarnatt är ju en 7 kilos pälsmössa!
GAH!
Så, nu har vi bestämt oss för att investera i en AC. Kosta vad det kosta vill för jag s t å r  i n t e  u t.
Ni får bli hur arga ni vill, men nu önskar jag mig inget annat än ett par dagar fyllda av regn och låga temperaturer!

Victors låtsasmoster Linnea var här på besök idag och Victor verkade mycket förtjust. Det blev en trevlig eftermiddag med hallonsmulpaj och glass, prat och såklart en massa Victormys!





Ikväll har jag lagat fläskfilé med vitlökssås, potatisbåtar och färsk grillad sparris. Mumsigt! Ytterligare en portion står på spisen och inväntar snällt Dennis som även idag jobbar sent på sina föräldrars gård. Victor sover sedan en timme tillbaka och jag ska nog sätta mig i tv-soffan och glo på dagens avsnitt av Unga Mödrar. Kanske man skulle ta sig en bit hallonpaj till..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar