onsdag 1 juni 2011

Trött onsdag

Åh, jag är så trött just nu. Skulle kunna somna när som... Dock måste jag laga lite kvällsmat först, men efter det ska jag mysa ner mig i soffan och invänta Dennis som jobbar sent på lantbruket idag. Dags för första grässkörden, och det ska huggas, strängas och packas innan det blir förstört vilket gör att det blir långa dagar för Dennis nu framöver.

Igår kväll gjorde vi hand- och fotavtryck på Victor i gips och idag har jag beställt lite scrapbooking-saker ifrån Panduro Hobby att dekorera pappramen med. Än så länge ligger en av världens finaste fötter och en av världens finaste händer förevigade på bordet.
Orginalen ligger sött och sover tillsammans med sina makar, förevigt sammansvetsade med vår lille guldklimp!





Victor har somnat för natten och var nog minst lika trött som sin mor. Han har varit lite mammig idag och har velat sitta/ligga hos mig hela dagen. Och det är klart han får min lille prins! Fast nu när sommaren kommit kan det bli lite väl svettigt.
För övrigt har han varit sin vanliga glada jag idag och har friskt mumsat i sig den majspuré som jag i måndags lagt ner hela min själ i genom att mixa, mosa och sila för att få bort alla skal.
- Men god blev den, tycker Victor!






Faster Emma kom och lämnade den nya gåstolen som hon inhandlat på Gekås igår. Jag skulle köpt en själv när jag var där, men jag fick för mig att de på Babyproffsen kostade lika mycket. Det gjorde de inte.
Hursomhelst så var det nya vrålåket superkul och Victor har redan märkt revir genom att dregla ner den totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar