måndag 20 juni 2011

Bloggtorka

Victor och pappa leker


Lite bloggtorka har det minsann varit upptäckte jag. Ja, ibland har man väl "viktigare" saker för sig än att blogga, såsom att tvätta, städa, laga mat och underhålla barn... Nja, är väl snarare så att jag legat på latsidan och inte orkat. Dessutom har det inte hänt något spännande direkt heller.
Jag har inte vunnit på lotto, jag är inte gravid igen, Dennis har inte rymt med något het spanjorska och Victor har fortfarande inte tagit studenten. Så med andra ord är allt som vanligt!

I korta drag har detta hänt ungefär:
  • Ööööhhh... *tänka tänka*
  • Jag lagade 2 tänder i onsdags och var bedövad i halva ansiktet hela eftermiddagen. Måttligt underhållande att dregla mer än sin egen bebis.
  • Jag har skaffat träningskort (som jag inte utnyttjat än, haha!)
  • Jag har käkat LCHF-kost i drygt 1 vecka och tappat drygt 2kg
  • Jag har varit på BVC på 5-månaderskoll med Victor då han dessutom blev vaccinerad. Nuvarande vikt och längd på Victor är 10620g och 72cm!
  • Tagit hand om febrig bebis till följd av sprutorna.
  • Jag har varit ute med vänninorna! Ja, det var något att berätta minsann, för det sker inte ofta nu längre :) God mat på Steakhouse (där jag såklart valde bort potatis och sockriga drinkar) följt av lite vin och massor av härligt snack med de bästa.
  • Varit på stan en vända med min lilla familj. Köpt lite kläder till den ständigt växande gossen.
  • Haft besök av bror en liten sväng igår eftermiddag/kväll
Ja, idag har jag gjort kycklingpuré med palsternacka och morot till Victor som tyvärr inte gillade det alls. Han gillade nog inte konsistensen på det eftersom han är van vid grönsakspuréer och gröt. Frukt har han inte fått smaka än och vi ska vänta tills han har lärt sig att äta kött och dessutom bytt ut hela lunchen till endast riktigt mat utan mjölkersättning efteråt. Då ska han få prova lite fruktpuré till efterrrätt :)
Vi vill inte introducera socker för tidigt. Känns dumt och dessutom har han ju ingen aning om vad han missar än heller. Frukt tycker jag är helt okej, men vi vill ha honom till att äta grönsaker, rotfrukter och kött innan vi släpper in det söta goda i bilden.
Tror bestämt att herrn borde vakna när som nu, för han har sovit sedan 13.30! Ska smyga in i sovrummet och samla ihop till en maskin tvätt, då brukar han vakna.


Tjollahopp!

Mina tankar går dessutom till min vän My idag som nog behöver en värmande kram och tanke den närmaste tiden <3

1 kommentar:

  1. Håller med dig till fullo ang frukt o sötsaker. Blir så irriterada tt de ska smaksätta gröt redan från 4månader med banan och dyligt... Filippa fyller 3år i augusti och vi har inte gett henne godis än, i påskas fick hon godis på dagis (utan vår vetskap men vår ärliga dotter berättade) förra helgen var vi på barnkalas och då frågade jag Filippa om hon inte hellre ville ha russin än godis och det ville hon... i söndags fann jag henne hos en kompis med en stor godisskål i knät och hon hade precis tagit en bit... -blä inte gott sa hon phu tänkte jag och hoppas att hon kan klara sig ett tag till. KRAM och trevlig midsommar på er!

    SvaraRadera