måndag 13 juni 2011

Sockerabstinens

Gaah, vilken satkärring jag har varit emot Dennis i helgen. Började med en LCHF-kost i fredags, low carb high fat, och då får man absolut inte äta något socker. Och vilka abstinensbesvär jag har, haha!
Fast lite överseende får han ha... Säger han något om mina humörssvängningar så ska jag hota med att ta bort hans snus! tror jag minsann att han vet exakt vad jag pratar om.

Min pojkar i soffan i söndagskväll

Jag är en riktig godisgris och om jag någonsin ska bli av med de resterande graviditetskilona så får jag minsann ge upp min tredje största kärlek, nämligen g o d i s. Därför har det heller inte blivit något bloggande i helgen för jag har inte orkat.
Egentligen har det inte hänt så mycket heller eftersom jag har mått som en påse skit. I söndags var dock Lina, Tisen och Sara en stund på besök och gosade med Victor som envisades med att kräka flera gånger trots att han annars i princip aldrig kräker. Trevligt med lite besök! Dock hade det ju suttit fint med en kanelbulle också ;)


Idag har vi "fått" en ny ytterdörr. Hantverkaren var över en timme sen och dök således upp mitt i Victors lunch. När det knackade på dörren sprang katten och gömde sig under vår säng. Det är visst en bra vaktkatt vi har fått tag på. Victor satt i mitt knä hela tiden eftersom han blev så ledsen när de sågade, hamrade eller borrade och jag blev aningens trött i armarna och något svettig med denna fina klump i famnen.
Två timmar senare hade vi äntligen en ny dörr och jag blev lämnad med ett golv som behövde dammsugas. Han tyckte kanske synd om mig som gick hemma och var mammaledig och inte "hade något att göra"?
Nåväl, snyggt blev det i alla fall och förhoppningsvis håller det vampyrerna borta. Eller åtminstone oljudet ifrån trappuppgången.


 Å ja, just det! Han hittade en gammal 50-öring under dörrkarmen och det var nog en lyckopeng, trodde han. Den ska jag nog göra ett hål i så att Victor en gång kan bära den som en berlock i ett halsband!



Victor i morse fullt upptagen med att läsa sin morgontidning.
- Som han redan har läst femtioelva gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar