tisdag 27 mars 2012

Detaljerad tisdag

Idag har jag försökt vara effektiv! Efter att ha burit Victor till förskolan satte jag och Jennie oss för att plugga på biblioteket på Högskolan. Ja, ni läste rätt. Jag bar Victor på mina axlar till förskolan eftersom min käre andrehälft glömde vagnen i bilen och körde iväg med den i morse. Som tur var så skulle jag och Jennie slå följe till skolan så hon kunde avlasta mig från laptop och förskoleväska åtminstone. Väl på skolan mötte jag upp My som skulle låna några böcker, och efter att ha lämnat av Victor så satte jag och Jennie oss på biblioteket och skrev våra uppgifter. Eller nåväl, vi kom igång åtminstone! ;)
Efter att ha klagat över nackont i sisådär en timme så köpte vi fika och pluggade sedan vidare. Mötte upp med svärmor som var och lämnade vagnen, så att jag slapp att bära Victor hem också. Träffade Linda, som har lilla flickan Matilda, som satt och skrev grupparbete. Snackade lite skit med henne, och sedan var det dags för mig och Jennie att åka in till stan för att träffa den andre Linda som har sonen Alvin. Halledudanne så söt han är! En riktig liten fnissenisse! Vi käkade lunch ihop och sedan tog vi en liten sväng på stan. Jag köpte grönsaker och frukt på torget, samt bunkrade upp med nässpray på Apoteket.
Tillbaka hem, hämta Victor, mysa, leka, laga middag. Och där är vi nu! Nu ska vi sätta oss och äta potatis, pannbiff och brunsås samtidigt som vi tänker på Lina som kommer hem från dimmornas stad på torsdag. Ska nog smaska i mig en extra pannbiff i din ära, Lina! PUSS!


En riktig cooling på väg hem från förskolan!

Lite relaxande efter förskolan!

2 kommentarer:

  1. Sara mamma till Viggo29 mars 2012 kl. 12:28

    Åh, är det en saccosäck? Får jag fråga var du har köpt den?? Letar som en tok efter någon som inte bara är enfärgad!!

    SvaraRadera
  2. Det är en vanlig sittpuff, typ en saccosäck ja. Köpte den på Netto för 249kr strax innan jul :)

    SvaraRadera