måndag 19 mars 2012

Eftermiddagssol

Det har varit bra blåsigt idag. Praktiken är slut och Victor har fått vara ledig från förskolan. Tanken var egentligen att jag och Victor skulle mött upp min svägerska och Victors kusin Albin i Tivoliparken för en härlig vårsolspromenad, men med risk för att blåsa bort så bestämde vi oss för att skjuta upp dejten. Istället har jag och Victor spenderat dagen med att städa, vika tvätt, byta sängkläder samt tvätta. Sådär lagom roligt, men desto skönare när det väl är gjort. Victor har "hjälpt till" genom att, under de två ynka minuterna det tog mig att gå och kissa, riva ner all den vikta tvätten på golvet. SUCK! Som tur var så hade jag redan hunnit lägga in alla handdukar vilket där var mycket av, men det var ju inte jätteroligt att vika om all den andra tvätten jag precis hade vikt. När jag återigen vek tvätten ville Victor hjälpa till, igen, och varvade travarna av tvätt med en mockasin och ett paket russin.
Förutom att vara behjälplig med tvätten har Victor busat till i den nybäddade sängen. Fast det gör inget! Jag busar så gärna till den tillsammans med honom. När vi var klara med alla bestyr och snabeldraken hade dragit sig tillbaka till sin håla, hade vi det mysigt i eftermiddagssolen. Vi fikade och läste saga!

Nu är det snart dags för sängen för imorgon ska lilleman till förskolan. Jag ska passa på att plugga för det är mycket som ska in nu i veckorna. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar