söndag 11 mars 2012

En helg i vårens tecken!

Den där snön som kom i torsdags var nog vinterns sista dödsryckning innan våren fick stiga fram och ta plats. Den snö som kom är nu borta och glömd och välkomnas inte igen förrän till nästa vinter.
Denna helg har vi varit iväg mycket. I fredags var vi hemma hos Victors farmor och farfar där vi käkade tacos och spelade sällskapsspel. Lillkusinen Albin fyllde 1 månad och det firades såklart med presenter! Victor hade minsann tur, för han fick paket han också.


Såhär sömnig ser jag ut efter veckans praktik! Lille Albin är söt i alla fall ;)

Pappa Dennis friserade Victor...

Victor sågar och borrar på sin fina arbetsbänk som han fick av farmor och farfar!

I lördags var vi som bekant på kalas och hade med oss tårtan nämnd i inlägget nedan. Vi fick smaskig fläskfilé med kryddad potatis och svampsås. Och så kakor, kaffe och tårta förstås ;) Victor somnade så fint i sin vagn vid 20-tiden, precis som han gjorde i fredags hos farmor och farfar. Stackarn fick ju väckas för att få på sig ytterkläder, men go´som han är så gjorde han det med ett leende på läpparna!

 
Innan jag åkte ut till jobbet och bakade tårta så hann jag inom Polarn o. Pyret en sväng och shoppade vårmössa, vantar och en urgullig kattpyjamas till Victor. Hur söt är den inte?

 Idag har vi varit hemma hos min mormor och morfar och fikat. Victor har lekt med gammelmorfar och jag fick en ursnygg gammal våg som jag ska förgylla mitt kök med. Jag fick även med mig en bunt gullregn hem som jag har ställt på matsalsbordet i väntan på att knopparna ska slå ut och sprida vårglädje i lägenheten. 




Min underbara köksvåg! Ni kommer väl ihåg när jag skrev om min morfars skattkammare? Denna skatt är hämtad just därifrån. Åh, vad mycket vackra saker det finns i den källaren!


1 kommentar: