tisdag 13 mars 2012

Happy birthday to me!

Idag har jag minsann fyllt år! Inget att fira eftersom jag bestämde mig för att sluta fylla år förra året, men enligt min födelseattest så fyller jag 24 år idag. Än så länge är jag närmre 20 än 30, men jag känner hur åldersnojjan flåsar mig i nacken en dag som denna.

Inget att fira skriver jag och det verkar min underbart morgonsura och trötta sambo ha anammat idag. Jag fick inget grattis, ingen puss och inte ens en kram i morse. När han och Victor stormade ut genom dörren vid sisådär tjugo över sju stod jag förvånat kvar i hallen. Kände mig lite som den här valpen:


Men min kära praktikkompis grattade mig stort när jag mötte henne på morgonen, och det lyste upp min dag lite grann. Dennis ringde vid tjugo i åtta och jag tänkte att nu, nu har han kommit på att det är min födelsedag! Döm om min förvåning när han bara ville informera mig om att Victor behövde nya blöjor till förskolan.
Dagen lunkade vidare. Vi hade studiedag och planering samt en dödstråkig föreläsning. När jag sedan spatserade i vårsolen och hämtade min son på förskolan och slutligen begav mig hem, stod det 7 stora gula rosor på bordet med ett kort där det stod:

Till min älskling!
Du är mitt allt

Intill låg det ett litet paket innehållande en välbehövlig(!) fotbehandling på Hälsa&Helhet. Nu är det inte så att min älskade sambo inte vet när jag fyller år, men han har som ovan nämnt ett hemskt morgonhumör och är inte den som tänker särskilt klart vid den tiden på dygnet ;)

Ikväll har lilla familjen varit och ätit på grekisk restaurang. Det blev en mixad tallrik till förrätt och premiär för deras pizzor till varmrätt. Jag käkade en pizza med gyros, oliver, fetaost, sallad, tomat, gurka och tzatsiki! Och Victor smakade glatt på allt som erbjöds.
Victor somnade i vagnen på vägen hem från restaurangen och har nu somnat om efter blöj- samt klädbyte. Nu ska jag och Dennis mysa framför tv:n med lite chips, cola och toffifee!

KRAM på er!



DA BIRTHDAY GUUUUURL!
Jaha, nu högg Dennis in på toffifee-asken. Borde det inte vara straffbart att hugga in på någons chokladask på självaste födelsedagen?!

2 kommentarer:

  1. Hej Emla! Jag har i alla fall missat din födelsedag...:( GRATTIS, i efterskott! Hoppas att allt är bra med dig och din familj och att vi ses snart! KRAMAR

    SvaraRadera