onsdag 7 mars 2012

VFU in progress...

Idag har halva VFU:n, dvs praktiken, gått. Oj, vad tiden går snabbt! Jag trivs som fisken i vattnet även om det är mycket arbete utanför praktiken i form av planeringar, mål, utvärderingar och matriser. Det tar verkligen kål på mig! För självfallet vill jag ju hinna umgås med min älskade son några timmar innan han ska gå och lägga sig, och däremellan ska det ju hinnas med både matlagning och bad. Tiden på praktiken verkligen flyger fram, och även om jag ibland önskar att det var över så att jag kunde få varva ner lite, så vet jag att det kommer ta slut fort nog ändå. Det är ju så mycket jag vill hinna med!

Idag har eleverna fått gå på Tigerjakt! Ni kommer väl ihåg den där med Mora Träsk?

Gissa om de tyckte att det var roligt! Ojojoj, det får vi göra fler gånger :) Vi har det inspelat, men det kan jag tyvärr inte visa er. Synd, för det är en mycket rolig syn!

I helgen som varit har jag passat på att återhämta mig ifrån första veckan på praktik. Var och hälsade på lille kusinen Albin en sväng i lördags och i söndags var jag och Victor på Underbara Ungar-mässan tillsammans med Linda och hennes Matilda. Det var barnloppis också, och ni ska tro att vi fyndade! Mest leksaker faktiskt. En hel del musikinstrument till Victor, som om vi inte hade nog med leksaker som för väsen här hemma. Men jag har väl blivit härdad, så det kändes bra att fylla på oljudsförrådet.



Victor med fynden från barnloppis!




Hoppsan, det blev visst 3 timmars paus mitt i skrivandet ;) Har lagat och t o m hunnit äta dillkött med potatis. Blev nyss klar med morgondagens lektionsplanering som kom på mig lite hastigt och lustigt. Och nu blev det plötsligt tid för att natta sonen! Jisses, dessa dagarna bara springer förbi.


Men vet ni vad? Våren är här! Det gör minsann allting lite lättare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar