måndag 12 mars 2012

Måndag igen

Jaha, då var det måndag igen och denna dag likt många andra under praktiken har gått i rasande fart. Det är äntligen vår i luften och familjens vårjackor har plockats fram. Victor hade haft en jättebra dag på förskolan och satt glatt och tuggade i sig en varm macka och ett glas mjölk när jag kom och hämtade honom. Han har varit på ett sådant fantastiskt solskenshumör hela dagen och vinkade förtjust på sin skugga hela vägen hem!


 Hemma vid vår port där vi hälsades välkomna av grannens katt!



Här hemma har det nyligen ätits ört- och vitlöksdoftande fläskfilé med råraka och svampsås. Smarrigt värre! Nu ska jag ge mig på att skriva klart min lektionsplanering inför onsdagen, och imorgon är det studiedag. Men inte är jag ledig för det! Nej, det blir föreläsningar och teambuilding för hela slanten.
Victor kraxar som en fågel och hamrar på sin fina verktygsbänk, men snart vankas det sängen för hans del och jag ska (så fort jag är färdig med mina måsten) slänga mig på soffan och titta på något givande på tv. Ha en mysig vårdagskväll!

1 kommentar:

  1. Haha, han är så söt! Liknar er väldigt tydligt tycker jag.

    SvaraRadera