torsdag 29 september 2011

Förevigat babysim

Idag var det babysim som vanligt, men vad som däremot tillhörde ovanligheterna var att Victors mormor var med. Det blev promenad både till och från badet med nya vagnen och Victor slocknade i båda riktningarna. Just nu sitter han och busar med sin pappa i soffan, men det vankas snart välling och sängen för hans del. Hoppas på lite sovmorgon imorgon!
Inatt var jag uppe och tittade till honom i samband med ett nattligt toabesök vid 05.00. Jag smög in tyst som en mus och kikade ner i sängen, och där ligger han med vidöppna ögon och världens smajl. Pussade honom på kinden och smög ut igen, och tack o lov så somnade han om och vaknade först när pappas alarm ringde.
Puh! Brukar ha som regel att inte plocka upp honom ur sängen innan 07.30 så att han lär sig att vi sover tills dess, men hade han legat vaken sedan 05.00 så hade det varit omöjligt att hålla. Men han somnade som sagt om och jag hoppas att han fortsätter att vara så lätt att ha med att göra på morgonkvisten.
Vaknar Victor av någon anledning på natten så pratar jag aldrig med honom utan gör bara det jag ska i tysthet och sedan går jag ut. Nu händer det inte särskilt ofta att han vaknar på natten, men de fåtal gånger han faktiskt gör det så kör både jag och Dennis med samma regler. Ingen prat, inget bus, bara kramar om det ska tröstas eller en liten puss på kinden samt omstoppning. Funkar verkligen jättebra! Jag menar, han har ju sovit hela nätter sen han var 2 månader, så det funkar ju uppenbarligen.
Vad har ni för nattrutiner?


Badet idag ja! Mormor lekte paparazzifotograf, men vi ska ju inte beskylla henne för att vara någon vidare bra sådan. Men bilder blev det i alla fall, så ni får hålla till godo :)





2 kommentarer:

  1. MYSIGT! :) Ilon älskar sitt babysimmande! Fast han går ju fortsättningskursen nu :)

    SvaraRadera
  2. Shiiit vad avundsjuk jag blir!! Sen han var 2 månader?! Jag ammar Vilde ca var tredje-fjärde timme hela dygnet. Han vaknar av sig själv på nätterna, som en liten klocka. Ska väl klara sig utan nattmål vid 6 månaders ålder, jag biter ihop men faaan vad jag längtar efter att få sova en hel natt!

    SvaraRadera