onsdag 28 september 2011

Oh no, she didn't!

Aaah, ni vet det där med att shoppa barnkläder. Det måste vara en erkänd sjukdom! Så svårt att låta bli, särskilt när butikerna frestar med rabatt.
Så idag har jag shoppat lite minsann! Efter babyrytmiken gick jag en runda på stan med Victor, kompisen Alice och Alices mamma Iaa. Det blev shopping (uppenbarligen), skitsnack och kinabuffé. Mötte några människor jag känner, bland annat Mathilda och hennes sprudlande dotter som hade lite egentid tillsammans. Det blev minsann ingen lång pratstund då den entusiastiska dottern glatt visade upp en nyköpt prinsessklänning för att sedan lyckligt skuttade vidare emot kläd- och leksaksavdelningen inne på Åhléns.
Jag och Iaa tog bussen hem med våra trötta små och tog en liten sväng på Ö&B. Köpte en bjällerskallra till Victor ifrån BRIO som han verkade så förtjust över när vi var hemma hos Linda och Mathilda i måndags samt en metallsil till mig så att jag kan försöka mig på att göra Macarones igen.

När vi hade skiljts åt Iaa och jag så mötte jag trädgårdsmästaren vid dörren. Vi stod en bra stund och pratade om katter och husbyggen, och inte långt efter kom pappa Dennis hem.
Victor sover i alla fall gott i sin säng nu efter dagens äventyr och det behöver han minsann, för imorgon är det dags för babysim. Han måste ju vara pigg och utvilad, för då kommer mormor med som paparazzifotograf och ska beundra sin delfin till barnbarn.





Och lite smink till mig också, faktiskt! Exakt samma som jag hade tidigare, men ändå.
Något nytt till mig åtminstone ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar