torsdag 1 september 2011

Reflektioner och planer

Goder afton, åh du käre bloggläsare.
Vad har hänt för nytt idag då? Jo, Victor och jag har varit på babysim för första gången! Kände mig som en kalv på grönbete och således som en total utböling. När jag kom in på Tivolibadet så stod det ett gäng mammor med sina bebisar som jag glatt anslöt mig till men kände mig snart som den där irriterande lillasystern som tvunget skulle vara med och leka. Jag upptäckte till min förvåning att alla redan kände varandra och att gruppen var uppdelad och att jag egentligen stått och försökt medverka i ett privat samtal. Ett sällskap på 4 mammor var en liten grupp, två av de andra var också ett kompispar och kvar var jag och Victor. The outcasts.
Nåväl, vi skötte oss själva i omklädningsrummet och Victor den lille grisen kissade ner sina sprillans nya badbyxor innan vi ens kommit ner i vattnet.
Men så kul vi hade! Han plaskade på  med både händer och fötter direkt när han kom ner i vattnet. Instruktören sa att de äldre barnen oftast var väldigt aktiva i vattnet för att deras motorik var mer utvecklad, men där var minsann barn som var lite äldre än Victor som inte plaskade på lika bra ;) En sån där sak som jag kan bli fånigt mallig över! Min son plaskar mest och bäst - Woho! Han kommer att bli hjärnkirurg! Typ. Ni vet, mammalogiken flödar.
Victor tyckte verkligen om det och var glad som en speleman i omklädningsrummet efteråt. Han snackade och skrattade (medan några av de andra barnen grät) och drack sin välling i väntan på att jag skulle bli färdig. Han är så underbart duktig, min lille gosse. Och han är bara min!
Som sagt så var gruppen väldigt uppdelad i förknutna kompisband men alla var mycket trevliga. En mysig liten grupp, även om jag kände mig lite utanför. Fast jag är ju känd för att ha munnen med mig, och inte skäms jag för det heller. Jag kan gärna vara den irriterande lillasystern!

En lycklig skåpslucksöppnande terrorist


Imorgon ska jag börja mecka med svägerskans 25-årstårta samt tillhörande cupcakes. Muffinsformarna har kommit och imorgon ska jag ta en tur till jobbet för att fylla dem med något gott. Frågan är bara vad jag ska göra med lille Ville... Han får väl följa med och hälsa på "moster" Hacke! Tror att Hacke med glädje låter honom vara med i vårt "Team Buddy".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar