måndag 19 september 2011

Mission Macarones - FAIL

Igår försökte jag mig på konsstycket att baka Macarones. Jag hade redan vid start förberett mig på att misslyckas då självaste Leila Lindholm säger i sitt program "Leila bakar i Frankrike" att man bör prova några gånger innan man får rätt på det. Jag hatar att misslyckas, men tanken på att en gång kunna baka vackra Macarones tog över och jag gav mig in i leken. Och misslyckades självfallet.

Så här blev mina Macarones:




Tänker inte ens delge er vad jag hade för smaker i dem, för de här små rackarna ligger numera i soppåsen...
Leilas var inte något vidare fina heller, tycker jag. Jag anser att hennes är alldeles för platta! Imorgon lovade chefen mig att visa hur man gör, men jag är rätt övertygad om att jag hade i för mycket mandel i min smet då den redan vid spritsningen var för tjock. Kakorna blev toppiga och en maräng flyter ju inte ut så som t ex cookies gör, utan det resultat man fått vid spritsningen är även det resultat man kan förvänta sig i slutänden.
Men misslyckadet slutade inte vid de toppiga kakorna, nej, de jävlarna sprack i ugnen också. Och ingen krage fick dem. Jag lät dem trots allt torka innan, men nästa gång tror jag inte att jag ska använda mig av varmluften på ugnen eftersom det bakas lite ojämnt då. De Macarones som var närmst värmefläkten fick ju lite färg dessutom, och det ska de inte ha.
Nä, imorgon får vi på'at igen. Och då hoppas jag att det inte blir misslyckat! Har stort förtroende för chefen som trots allt säljer sådana i butiken.
Imorgon ska vi även göra Whoopies och Cake Pops, yeeeeey!

Jag är nyligen hemkommen ifrån affären. Ikväll blir det hemgjord lasagne och jag tänkte även passa på att göra lite matlådor till Victor. Vi skulle haft besök av tant Lina idag, men med tanke på hur sjukläget i familjen är så var det ingen bra idé alls. Vi är nog inte så trevliga att umgås med någon av oss... Snorigt, hostigt och allmänt gnälligt, och då gäller det inte bara Victor. TRIST! För Lina åker ju tillbaka till Dimmornas stad imorgon :/

2 kommentarer:

  1. Var säljs grejerna, alltså vart finns chefen?
    fattar inte vilken du jobbar åt? :)
    Macarons är sååååå gott! Och så är de fina!

    SvaraRadera
  2. Seriöst, kastar du bakverk för att dom är fula?! Huvudsaken är väl hur de smakar. Gud så onödigt.

    SvaraRadera