söndag 18 september 2011

Bloggtorka

Det har varit bloggtorka den senaste tiden som ni kanske märkt. Har haft så mycket att skriva om att jag inte vetat var jag skulle börja, så då har det inte blivit alls.
Jag har tänkt att berätta om inköpen på Gekås, om den nya vagnen som har kommit, om familjen som håller sjukstuga, om tårtorna jag gjorde i fredags, om spännande saker som händer i veckan, om natten då jag drömde att jag hade skägg, om hur man gör katalanska maränger och om hur livet varit i allmänhet. Men var börjar jag?
Känner att det tar stopp redan nu. Tårtorna jag gjorde i fredags har jag visat er i de två senaste inläggen, ska jag kanske visa vad vi köpte på Gekås?
Ja, det gör jag. Idag visar jag vad vi köpte på Gekås! Sen kan ni få en liten uppdatering på vad jag gjort, eller snarare inte gjort i helgen.


Nu har jag ju inte orkat fotografera precis allt vi köpte, men här är ett smakprov åtminstone!

Ifrån vänster:
Alfons Åberg-set: 129 kr
Petson & Findusbody: 49:95 kr
Cardigan: 89:95 kr
Överdragsbyxa: 99 kr
Påslakanset: 69:95 kr
Underlakan: 39:95 kr
Alfons Pikétröja: 49:95 kr
Jeans: 79:95 kr



Ifrån vänster:
Esska flaskborste: 16:95 kr
Haklapp: 19:95 kr/st
Flaskställ: 19:95 kr
Bambino matskedar 4-pack: 29:95 kr
Libero skötbordsunderlägg: 19:95 kr/st
Hörnskydd 4-pack: 12:95 kr/st
Kontaktskydd 12-pack: 12:95 kr
"Här bor en liten prins"-skylt: 12:95 kr
Babytops: 9:95 kr/st
Esska nappflaskor: 29:95 kr/st
Dialon babypuder: 15:95 kr
Händige Manny-badlakan: 99 kr
Våtservetter: 8:95 kr/st


 
Ifrån vänster:
Durkslag: 19:95 kr
Riskspelet: 89:95 kr
Vispskål: 39:95 kr
Suffléformar 4-pack: 29:95 kr
Vanish storpack: 59:95 kr
Liten ugnsform: 19:95 kr
Orkidé vit: 49:95 kr
Orkidé rosa: 29:95 kr
Formgjutna krukor med texten "Love": 19:95 kr/st
Muffinsburk i keramik: 14:95 kr/st
Presentpapper: 8:95 kr/st
Micki lära-gå-vagn: 189 kr
I helgen har vi legat förkylda allihop. Vi har nyligen redan varit förkylda, men vi är inne på rond två som uppenbarligen slog mycket hårdare än första ronden. Vi hoppade över babysimmet i torsdags eftersom Victor hostat kraftigt hela natten och igår skulle vi egentligen varit på kalas men valde att stanna hemma och kurera oss. Täppta i näsan, snoriga, hostiga och hesa är vi. I morse lät det som om jag varit på rockkonsert hela natten...
Som tur är verkar Victor vara den som börjat att tillfriskna mest medan jag och Dennis var eniga om att detta var den värsta dagen i denna förkylningsprocess. Vi har kurerat oss med glass, chokladmjölk, whiskey och kel på soffan. Hoppas på att vi blir friska snart!

På tisdag ska jag ut till team Buddy på jobbet. Vi ska ha en "hemmafrubakardag" som min chef kallar det. Hon har varit på bagerimässa i Stockholm och handlat material till att göra Cake Pops och Whoopies, så på tisdag ska det provbakas allt möjligt. Vi ska även göra tårtor till skyltfönstret i caféet om vi hinner! Det ska bli en härlig frigolitbotten fylld med absolut ingenting, täckt med marsipan och massor av fina dekorationer ;)
Nä, nu ska jag äta glass. Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar