onsdag 21 september 2011

Barnsligt värre

Sitter och beskådar spektaklet där Dennis försöker montera upp det nya hemmabiosystemet med en son virvlandes runt benen. Victor tycker att pappa har så många intressanta saker att pilla på och hans egen leksakskorg verkar för stunden vara helt ointressant.


Nya hemmabiosystemet var det ja. Ni vet hur ivrig och spänd jag var över den nya vagnen? Ja, såndär är min sambo just nu. Han har fått en ny vagn. Eller i detta fall, nya elektronikprylar. Hörde honom nyss fnittra för sig själv bakom orden "Jisses, vad centern var stor!". Vad en center är, bortsett från en kolafylld chokladbit, har jag ingen aning om. Han påstår att det är den mittersta högtalaren, men jag tycker mer det ser ut som den där lådan som trollkarlar sågar itu kvinnor i. "Den kommer att kunna leverera, den här!", tillade han sedan. Jaha, ja då skulle jag vilja ha en kebabrulle. Levererar den cola också?

Har bakat Whoopies idag. Vi gjorde på jobbet igår men jag var tvungen att prova på egen hand också. Det blev ett annat recept än det vi brukade igår och dessa flöt ut mer. Smeten var, hrm, onödigt god. Hörde igår att om man smakar mer än 3 ggr så äter man, så i ärlighetens namn så åt jag smeten. Har precis vispad ihop en marängsmörkräm som nu står i kylen för att anta en mer arbetsbar konsistens. Jag smakade aldrig Whoopiesarna igår, men av smakerna idag att döma så är det minsann en riktigt barnsligt söt kaka!


Storbagaren är i "hemmafrubakartagen". Notera flaggorna på kragen, det är mycket viktigt!
Whoopies in the making

Chefen påstår att hennes Macarones är snyggare än mina... Är benägen att hålla med, men jag var ju ändå tvungen att klaga.

Cake Pops!
Vår version av Whoopies. Hacke fick en snilleblixt och fyllde dem med guldnougat!


Jag bakade några plåtar med chocolate chip cookies ifrån mitt superduperhemliga recept. Får se om de tas in i sortimentet!
Våra färdiga kakor har tagit plats i kyldisken :)

1 kommentar:

  1. Men guuuuuud - jag som sitter här o är toksugen på godsaker, så går jag in på din blogg och ser detta.. Gaaaaah.

    SvaraRadera