torsdag 17 februari 2011

Älskade trötta unge

En kväll satt jag och diskuterade den spanska inkvisitionen med Victor och hur den påverkade oss idag. Jag måste ha varit väldigt tråkig, för när jag tittade ner så möttes jag av det här:

Nåja, han försökte verka intresserad i alla fall.
Idag har jag och gossen varit och handlat. Det var kallt som i en isbjörns rövhål! Blåst gjorde det också... Nåväl, jag var tvungen att ge mig ut så att jag kunde inhandla ingredienser till en kaka eftersom prästen kommer och planerar dopet med oss idag. Och vet ni vad som hände?! Hoppas du som läsare sitter ner... Jag MISSLYCKADES med kakan! Det har typ aldrig hänt! Vad är det för fel på mig? Har jag tappat stinget? Och var får jag tillbaka det i så fall? Kan ju inte bjuda på en trafikolycka... Prästen kan ju tro att jag är dålig på att baka. Huh, hemska tanke.

Jag hade i alla fall inte hjärta att väcka min gullgosse efter promenaden. Jag petade försiktigt av honom overallen och lät honom sova. Han har sovit i två timmar nu åtminstone. Kanske skulle passa på att bädda rent i sängen så länge, men jag kan ge mig tusan på att han vaknar så fort jag börjar riva bort de smutsiga lakanen.

Vem har hjärta att väcka en sådan fin gosse?

I dag fyller min plutt 1 månad! Helt otroligt egentligen. Känns som ingen tid alls men att jag ändå alltid har haft honom. Hur fick jag dagarna att gå tidigare? Inte undra på att jag var uttråkad i slutet av graviditeten... Nu är det inte ofta man får en lugn stund, och får man det så är det alltid någon hushållssyssla som behöver utföras. Åh, min lilla älskling. En hel månad. Tänk vilka avtryck en sådan liten människa kan göra på så kort tid! Ikväll kommer farmor och farfar på 1-månadskalas :)



Victor 1 månad


Trött efter ett varmt och skönt bad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar