torsdag 10 februari 2011

Glad bebis

Du ligger nerbäddad i soffan tätt intill mig. Du är mätt och pigg. Det rycker i dina armar och ben medan dina ögon söker sig runt. Du tittar på mig och för några sekunder ser jag hur dina mungipor dras uppåt. Ler du?
Jag vet inte... Men i just det ögonblicket vet jag att du är nöjd och jag blir alldeles varm i hjärtat.





Idag har vi varit på banken och skapat ett sparkonto till lille Ville som ska vara till för födelsedags- och julpengar. Morfar Lars har sedan tidigare också startat ett sparkonto som ska vara bara från morfar. Vår bankman berättade att Victor troligen var bankens yngsta kund eftersom morfar öppnat det kontot åt honom när han endast var 4 dagar! Det är minsann något att skryta om på Villes framtida CV...

Vi har även vandrat genom duggregnet till BVC idag, jag och Victor. Han hade gått upp 180g på en vecka och väger nu 6060g och är 59,5cm lång. Dagen till ära hade han en body som han fått av sin mormor som det stod "Stor" på, vilket distriktssköterskan tyckte var väldigt passande! Vi passade på att hälsa på den barnmorska som följt mig genom graviditeten så att hon fick se Victor, och hennes kollega var helt förstummad över Victors storlek och påpekade att han verkligen låg högt över kurvan. Fast han är ju alldeles perfekt ändå, vår lille Ville. Att han sedan redan är stor som en 4 månaders bebis skadar ju ingen (förutom mammas rygg!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar