fredag 25 februari 2011

Bokpaket

Idag fick vi ett paket med posten från GoBoken! Stackars brevbäraren fick väl en smärre chock när jag öppnade dörren i bara handduk. Och vilket mysigt paket sen! Innehöll en CD med vaggvisor, som vi redan hunnit spela och sjunga till i två omgångar, samt en bok med sångtexterna i. Dessutom fick vi en liten sagobok som heter "Lille Wille - Välkommen till världen!" Den ska jag läsa för min älskling om och om igen. Mina hjärta fastnade för första sidan där det stod...

Lille Wille, äntligen kom du
Du ska stanna här hos oss nu!

 
Victor har varit så glad idag! Min lilla mysunge. Sovit bra har han gjort också, jag fick minsann duscha i lugn och ro i morse. Det är inte varje dag det händer ska ni veta! Just nu sover han också. Vi försöker lära honom att ta napp och han har börjat gilla det mer och mer, och nyss tog han nappen utan att bråka. Skönt, för det betyder att pappa Dennis också kan natta honom på kvällarna.


Ikväll kommer min bror Anders hem från Uppsala. Sen sist han var här har han förvärvat 3 nya titlar - Morbror, fadder och således Gudfar. Eller åtminstone så snart dopet har varit. Ska bli ett trevligt besök!
Dessutom blir det två släktkalas i helgen; först min kusin Frida imorgon och sedan mormor Eva på söndag.
Victor kan förvänta sig många "första gången"-upplevelser i helgen!
  • Första gången han träffar morbror Anders
  • Första gången han träffar hela släkten samtidigt
  • Första gången han får komma hem på besök hos mormor

Åh, lille Ville. Välkommen till världen!

2 kommentarer:

  1. Så söt han är! Och vad skönt att han börjar gilla nappen. Den är verkligen ett bra tröstredskap! William älskar sina nappar! Förresten, vad är det för kamera du använder? Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  2. Vi har en Canon EOS 550D som vi köpte strax innan Victors ankomst. Kul att ha en bra systemkamera när man har barn, för det tas ju en del bilder ;)

    Ja, det är verkligen JÄTTESKÖNT att han börjar gilla nappen! Mina tuttar can only take so much...

    SvaraRadera