fredag 11 februari 2011


Nu är dopet bokat och prästen kommer på torsdag för att planera tillställningen. Vi tänkte att det var lika bra att ha dopet så snabbt som möjligt eftersom vår pojke redan väger över 6 kg. Riskerna att den som ska bära honom inte orkar och att dopklänningen inte passar, är stora. Victor ska ha samma dopklänning som jag haft och mina bröder före mig! Den har mamma och mormor stickat och virkat en gång i tiden, och det enda som krävs är kemtvätt och inköp av blåa band.
Dopkorten är också efterskickade. Det sved till i ekonomitarmen när vi insåg att priserna var exklusive moms plus att frakten var dyr. Annars var korten inte så dyra i sig... Men ack så vackra de blev!

Imorgon kommer kusin Fia, nästkusinen Anton och ingifta moster Eva och jag har bakat mördegskakor med kola och choklad dagen till ära. Väldigt mumsiga kakor om jag får säga det själv! Lägger sig som bomull runt hjärtat.



Nu har lillen just somnat trots att det var 2 timmar sedan han åt. Inte det ultimata för mamma och pappa då han troligen kommer vakna inom de närmsta 1-3 timmarna, men vi hade inte hjärta att väcka honom. Det är bara till att vara så god och sköta sin föräldraplikt! Fast nu hör jag honom grymta därinne... Ska ta reda på om Victor, liksom mamma och pappa, anser att han ska äta innan han somnar om så att hela familjen får en längre sovstund efteråt!

Toodles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar