torsdag 24 februari 2011

Promenad i solen

Jag och Victor tog nyss en promenad till Kvantum i solskenet. Ja soligt var det, men låt dig inte luras av det! Kallt så in i Mumindalen var det. Lille Ville hade ju turen att vara nerbäddad i filtar och fårskinnsfäll medan jag fick gå omkring i min överdimensionerade gravidjacka. Det enda bra med den jackan nu är att jag skulle kunna tälta i den om vi skulle bli överraskade av en snöstorm och inte kunna ta oss hem. Victor skulle då kunna sova i en av mina snowboots, eftersom de liksom jackan inköptes under graviditeten och således är aningens för stora.
Nej, aningens för stora är en understatement. Jag släpar för fan dem efter mig när jag går! Shoppa ytterkläder jag kanske borde göra en dag. En dag som denna kan jag ju sätta mig på barnvagnen, slå upp jackan som segel och vindsurfa hela vägen in till stan. Suck...

Lillen vaknade förvånansvärt nog i affären och somnade inte förrän vi var halvvägs hem. När jag hade burit in liggdelen i vardagsrummet låg han och tittade på mig. Jag slängde snabbt in matvarorna i kylen för att kunna plocka upp honom innan han började skrika, men min lille kille hade minsann somnat om helt på egen hand! Det är inte annat än att man är lite stolt. Och ännu stoltare hade jag varit om han hade kunnat tänka sig att köra det racet på kvällarna...
Nåja, man får vara glad för det lilla! Nu har jag egentid en liten stund och om en timme kommer pappa Dennis hem :)

Victor somnade om gott på egen hand!


 ~ Mammas älskling Victor ~


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar