onsdag 9 mars 2011

BVC-besök

Idag var vi på besök hos BVC. Victor väger numera 7050g och är 64cm lång! Vår stora gosse. Dags att packa ner alla kläder i storlek 62 och plocka fram storlek 68.
Förstår inte riktigt... Det står ju "Strl 68, 4-6 månader" i de kläderna, men Victor är ju inte ens 2 månader? Måste vara något tryckfel!
I alla plagg...


Uggledräkten som Victor fått av finaste Jennie!

Vi tog oss en promenad till Kvantum efter BVC-besöket. Jag köpte mat till mina två söner; 2,5kg Bilanx till Hector och 500g NAN 1 till Victor. Blev en grillad kyckling till mig så att jag fick lite lunch i magen!
Sedan gick vi hem i duggregnet och blåsvädret. Jag älskar regn! Det är så rogivande och mysigt, fast att avnjuta det inomhus är ju att föredra.
En lunch, en fotosektion och en bajsblöja senare la vi oss på soffan. Vi bäddade ner oss i filtar, Victor och jag, och somnade sedan gott tillsammans till ljudet att regnets smatter mot fönsterbläcket. Högre mysfaktor får man leta efter!

2 kommentarer:

  1. Han är lik mamma! :)

    Fina Victor

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin dräkt han fått av Jennie!
    Och jag håller verkligen med om att regn är rogivande, tar liksom bort pressen på att man måste göra saker hela tiden :)
    vi ses i påsk!

    SvaraRadera