torsdag 3 mars 2011

Morgonmys

Vår lille Ville hade absolut inga planer på att sova själv inatt. Vi började natta honom vid 10.30 då han somnade, men så fort han hamnade i sängen slog han upp de små ögonen. Och så höll det på hela kvällen... Märkligt nog håller han inte på så om dagarna, utan somnar han då och jag lägger honom i liggdelen som står på golvet så sover han. Först vid 02.30 när jag testade att lägga honom i barnvagnens liggdel, som jag placerade i sängen, så somnade han för natten för att sedan inte vakna förrän klockan 08.00. 
Kan det vara något magiskt med fårskinnsfällen som ligger där i?

Jag kände mig trots allt pigg när han vaknade till skillnad från då jag strax innan tre fick vila huvudet på kudden för första gången. Helgat vare sammanhängande sömn! Jag sover mycket hellre 5½ timme sammanhängande och sedan gör morgon istället för att sova 3 timmar, upp och mata/byta blöja och sedan sova 3-4 timmar till. Då känner jag mig mycket slöare när vi väl gör morgon!
Min lilla kelgris, för det är just vad han är. Så fort jag plockar upp honom ur sängen så somnar han om nästan direkt, men lägger jag tillbaka honom i sängen så är vaknar han igen. Nåväl, vi ska inte klaga. Han sover ju trots allt ganska länge när vi väl får honom till att sova! Och det är inte så att han är vaken och skriker, utan han är helt enkelt bara vaken.

Vi hade morgonmys i soffan istället och fnissade åt pappa Dennis som stressade iväg till jobbet, sent på det som vanligt. Victor somnade om när vi kelade och tittade på ett avsnitt Glee, och har sovit sedan dess. Jag lyckades smita iväg och ta en dusch medan gossen tog igen sig från natten och jag har en känsla av att han kommer vara trött hela dagen eftersom han, förutom natten, var vaken ganska mycket igår.



Vår gosse är stark i nacken och har varit sedan han föddes, även om han självfallet håller huvudet både högre upp och under längre perioder nu. Det är så härligt när han lyfter upp huvudet för att titta på mig och skrattar till, då skulle jag kunna vara vaken hur många nätter i streck som helst!


1 vecka gammal och väldigt stark i nacken


Om en stund kommer höggravida Linda på besök. Vi har inte setts sen före jul så det ska bli kul att få se hur rund och fin hon har blivit. Så härligt att det är så många vänner om väntar/har fått tillökning vilket kommer innebära massor av bebisdejter framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar