fredag 4 mars 2011

Suttunge

Vi har jobbat som idioter för att få Victor att ta napp. Det har väl gått sisådär! Ibland vill han ha den och somnar med den i munnen och ibland blir han vansinnig och slår bort den med händerna eller spottar ut den med en grimas som heter duga.
Idag tycker jag däremot att det har gott bra! Han har somnat med den två gånger och har dessutom haft kvar den i munnen när jag lagt honom i liggdelen. Skönt! Jag upplevde till och med att han faktiskt uppskattade nappen idag eftersom han båda gångerna blivit lugn och somnat när jag gett honom den.

Men varför tvingar du honom att ta napp om han inte vill, kanske du tänker. Jo, eftersom jag inte ammar längre så är det skönt att han kan ha något annat att sutta på då han har ett stort sugbehov och suger både på händer och läpp. Varför han inte gillat napp innan begriper jag inte, då han fick flaska direkt efter att han var född eftersom han behövde extra ersättning utöver min mjölk pga hans storlek.
Nu hoppas vi på att han fortsätter i samma anda!

En härlig syn för en mamma vars barn inte gillat napp tidigare!

Natten var fantastisk till skillnad från förra natten. Dessutom var gossen sliten hela dagen efter att ha varit uppe så länge. Så inte nog med att han sov mycket under dagen, han somnade för natten vid 00.30, ville ha mat vid 05.00, somnade om strax efter 06.00 och sov till 10.00.
Och körsbäret på toppen blev när jag skulle plocka upp honom ur sängen klockan 10.00 och blev bemött av världens smile från världens gladaste pojke! Oh, happy day.


Idag ska jag ta hand om lite tvätt samt baka choklad- och kolakakor till imorgon, för då kommer nämligen Dennis moster med familj på besök. Två barn på 2 och 7 år, och vad passar då bättre än sötsliskiga kakor? Tror dessutom att föräldrarna inte är så anti kakor de heller ;)
I morgon kväll blir det ytterligare socialt umgänge då vi ska fira Dennis kusin Jerry som fyller myndig på söndag! Härligt att komma iväg lite när det känns som om jag sitter hemma jämt.

I eftermiddag ska Dennis åka och hämta en elektrisk babygunga som jag har köpt! Blev så avundsjuk på
Dennis faster som hade en babygunga till deras lilla Felicia och har därför spanat in en egen. Deras är dock lite mer fancy än vad denna är. Deras har fler hastigheter, går att ställa i olika lägen samt spelar diverse musik. Den jag har köpt har bara två hastigheter, inga olika lägen och ingen musik.
Fast det räcker för oss! Det skiljer nästan 1500kr i pris mellan dem och vi är nog lite för snåla för att köra på Babygunga Deluxe, så det fick bli Babygunga modell Enklare. Musik spelar jag ju ändå på datorn och jag tror Victor skiter i om han gungas fram- och tillbaka eller i sidled. Samma märke är det däremot, Akta Graco!

Victors babygunga
Felicias babygunga

3 kommentarer:

  1. varför har du slutat amma? :)

    SvaraRadera
  2. Ja, du läste på Facebook misstänker jag ;)

    SvaraRadera
  3. Den såg ju jätteskön ut!! Du måste uppdatera sen om Victor gillar den, kanske ska köpa en sån till Willemannen också iså fall! :)

    SvaraRadera