fredag 25 mars 2011

Förberedelser!

Späckat schema hela dagen. Lille Ville sover för stunden vilket medför att jag har kunnat städa av köket lite snabbt och lätt för att nu kunna skita ner det igen. Mycket ska göras idag! Köttet ska stekas, bottnarna till tårtan ska bakas, korskakorna ska bakas ut och dekoreras, chokladbollsklubbor ska göras, potatissallad ska röras ihop och servetter ska vikas klart.

Victor och mormor

Som tur är kommer Victors mormor och tar hand om densamme så att mamma kan fixa och dona hela dagen. Lika bra att vara förberedd eftersom jag vet att jag inte får stöka rundor när jag verkligen behöver. Victor har en förmåga att vara extra mammig, extra hungrig och extra icke-sömnig när jag har mycket att göra.
Nåväl, det är ju för hans skull som jag gör detta. Det tråkiga är ju att han inte kommer ihåg det. Kommer däremot jaga honom med blåslampan den dagen han ska konfirmeras med argumentet "Du hjälpte aldrig till när du skulle döpas!".
Fast känner jag mig själv rätt så kommer jag vilja göra allt själv då också...

Mitt största problem är ju att jag är ett sådant kontrollfreak. Jag måste göra allt själv för att veta att det blir gjort så som jag vill ha det. Jag vill inte låta Dennis handla maten, tänk om han glömmer något? Jag vill inte låta Dennis duka, tänk om han ställer blommorna fel? Jag vill inte låta Dennis göra tårtan, tänk om han gör den snyggare än jag..? Haha!
Nej skämt osido, lite jobbigt för honom att jag inte vill låta honom göra något. Men så är det, jag är ett kontrollfreak. Och när det gäller kalas, dekorationer, mat, kakor och tårta - ja, det är ju mitt signum.
It's my way or the highway. Antar att jag får skylla mig själv?



Victor vaknade kvart över sex imorse och hade absolut inga planer på att somna om. När klockan närmade sig åtta gav jag upp och tog på mig kläderna och gjorde morgon. En kvart senare somnade gossen vår om igen. Ska bli spännande att se vad det blir för utsaga av dopförberedelserna efter en natt med endast 6 timmars sömn. 
Sov så gott nu, min lilla Jävelberg! <3

1 kommentar:

  1. Haha, känner igen mig i det där om att vara ett kontrollfreak! Men, man vet ju hur man vill ha det och då är det lika bra att göra det själv så det blir rätt. =) Speciellt när man har en karl som lever efter devisen: "Äh, det duger, det behöver inte vara så speciellt, ingen som bryr sig ändå!" Ehm, JAG bryr mig!

    Hoppas dopet gick bra idag!

    SvaraRadera