lördag 19 mars 2011

Lördagsmys!

Jag och Victor har hängt hos faster Emma hela dagen medan pappa fixade i fasters kök. Skönt att sitta och snacka skit med en som är lika pratglad som jag, så Dennis slipper få sår i öronen när han kommer hem från jobbet om kvällarna. För övrigt har inte Dennis så mycket att tillföra i samtalsämnen som bröst, graviditet, musslor, svärföräldrar och det senaste "Har du hör att.."-tjatet. Nä, sånt kan bara en svägerska tillföra!
Faster Emma var dessutom snäll och bjöd mig på min första alkoholhaltiga dryck sedan ca ett år tillbaka. En kall Rekorderlig Päroncider, ni kan tro att den satt fint! Jag hade tänkt att avnjuta första glaset igår, men med en målande sambo och sur son så fick systemetpåsen med innehåll snällt stå kvar i kylen.
Victor bjöd på skratt, gnäll, bajs, pruttar och rapar idag men desto mindre sovstunder.
Nu hoppas mor och far att Lille Ville är trött och har vett nog att låta sina päron få lite egentid i afton!


På väg hem till faster Emma!

Det blev en lång dag så jag, Dennis och Victor tog oss friheten att köpa lite godis och hämtmat ikväll. En gyrossallad och X antal bitar smågodis senare sitter jag här framför datorn och jäser. Snart ska vi se på Bruce Almighty (sjukt längesen!) och gotta oss med en öl respektive cider som fortfarande står på vänt i kylen, så snart gossen har somnat för natten.
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar