tisdag 3 maj 2011

Bland giraffer och kakor

Igår hade jag Mary Kay-party här hemma då en kvinna från företaget med samma namn kom och visade upp deras produkter. Efter skitsnack, bebisskrik och kärringfnitter fikade vi på lite smått och gott som jag, trots stora invändningar från Victor, lyckats koka ihop under dagen.
På något sätt slår det aldrig fel! De dagar jag råkar ha ont om tid och behöver få något gjort, då är Victor sur och gnällig och ska bäras runt på hela tiden. Den lilla kvart som han sov middag lyckades jag i alla fall slänga ihop det som behövdes och när Victor sedan vaknade igen var han på bättre humör, tack och lov.




Idag har han varit glad som en sol hela dagen och vi tog bussen in till stan och mötte upp kusin Fia och nästkusinerna Elias och Anton samt en kompis från Elias dagis, hans mamma och lilla lillasyster. En shoppingtur på stan blev det, sedan fikades det och lektes på Barbacka.
Victor satt i en barnmatsstol för allra första gången i sådär 10 min innan han blev trött på det och bestämde sig för att kissa på mamma. Fantastiskt nog kom det nästan ingenting på honom själv, utan han hade lyckats få en glipa i sin bodysuit på ett sådant perfekt ställe att det kiss som läckte ut ur blöjan rann rakt ner på mammas tröja. Victor har jag ju ombyte till, men till mig själv är det lite värre. Kom på nu att jag fortfarande har den tröjan på mig... Jaja, det har ju torkat nu. Det rimmar fint med allt det bebisdreggel och bebiskräk som redan finns ingrott!
Hur som helst, efteråt gick vi till Lilla Torg och åt glass lagom till att det började regna och sedan blev vi väldigt frusna! En shoppingvända till, sedan tog vi bussjäveln hem igen.

Victor and the giraff
- A love story

Det doftar ljuvligt i hela lägenheten ifrån grytan som puttrar med köttfärs- och baconsoppa på spisen och Victor vaknade nyss från sitt powernap. Nu blir det ett bad och sedan håller jag och sonen kväll medan vi inväntar pappa Dennis som är hos morfar Lars och får hjälp med deklarationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar