torsdag 5 maj 2011

Victor - Den talförde

Victor är otroligt snackig, precis som sin mor. I morse satt han och pratade jättehögt, det var så det skar i öronen på mig. Han lät stundom väldigt förbannad för att sedan brista ut i skratt, så jag börjar misstänka att han kanske lider av personlighetsstörningar.
När han sedan låg i babygymmet verkade han ha något otalt med det stackars lejonet som så fint hängde i sitt snöre, vilket också borde vara ett varningstecken för att allt inte står rätt till. Jag menar, är det normalt att man pratar med ett lejon i plast som dessutom har ringar hängandes i magen? Han ser inte ett dugg verklig ut men Victor verkar tro att det är han kompis. Han fick i alla fall en utskällning utan dess like, och var gång jag gick förbi och frågade vad lejonet hade gjort för fel så skrattade Victor åt mig.
"Han härmar väl er", kanske ni tänker nu. Nja, bråka är något som jag och Dennis inte gör. Och just att skälla ut någon, ja, det har jag nog inte gjort sedan... ööh... Ja, jag vet inte när. Jag skäller sällan ut folk.
Jag brukar slicka dem på handen, sitta fint och tigga godis istället.

Dessutom har Victor upptäckt sina fötter och försöker få tag i dem allt vad han kan. Fisljud är jätteroligt och att bli kastad upp i luften alternativt gungad snabbt fram och tillbaka är så roligt att han kiknar av skratt och det mest fantastiska "hihihihi" fyller upp hela rummet och gör mammas och pappas hjärtan varma. Ja, han är gó vår lille påg!



Idag var vi i stan eftersom jag skulle på fotvård. Farmor och farfar gick en runda på stan med sitt glada barnbarn under tiden som såg fruktansvärt uttråkad ut när de kom tillbaka. Trött i öronen var min första spontana tanke, men Victor blir sällan benådad sin mors tjatande dagarna igenom så han borde vara härdad vid det här laget. Skulle kunna vara mig han imiterar när han pratar med sitt lejon, men i så fall bör jag nog se över mitt tonläge när jag talar till Victor eftersom hans imitation låter allt annat än trevlig.

Shoppat lite kläder har jag gjort till honom också, eftersom han envisas med att växa hela tiden. Åhléns, H&M och Lindex blev besökt i veckan och det står nu en fin hög med nyinköpta kläder i storlek 74 på vardagsrumsbordet som väntar på en tur i tvättmaskinen. Dum som jag var kollade jag upp vilken månad storlek 74 motsvarade, och jag fick minst sagt kippa efter andan när det stod 7-9 månader. Äh, måste vara något feltryck. Min Victor är ju inte ens 4 månader!


Röd body och elefantbody från H&M
Ljusblått randigt set från Åhléns

Samtliga plagg kommer ifrån Lindex

Samtliga plagg kommer ifrån Lindex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar