lördag 28 maj 2011

Lördag med egentid

Godmorgon!

Just nu håller jag på alla laga middag åt Victors farmor och farfar som ska passa honom ikväll när jag och Dennis ska på "dejt" för första gången sedan Victor titta ut. Det blir vitlöksdoftande potatisgratäng med äppelmarinerad fläskfilé och någon sås som jag inte kommit på än. Till efterrätt blir det mintchokladpannacotta, eftersom svärföräldrarna är mycket förtjusta i mint.
Känns lite snopet att laga så god middag när man inte ska äta själv, men farmor och farfar ska ju få ha lite myskväll de också nu när de tar ledigt en kväll ifrån lantbruket. Victor brukar somna runt 19-20 på kvällen och sedan sover han, och vad passar då inte bättre än en riktigt god färdiglagad middag? Bättre lön för mödan kan de ju inte få ;)

Victor har knoppat in i sin förmiddagslur nu och Dennis har inte vaknat än. Snart ska jag fota upp den sistnämnde älsklingen så att vi kommer iväg när vi ska idag. Det blir en tur på stan runt lunch för att inhandla de mors dag-presenter som jag aldrig köpte igår. Tanken var att jag skulle ordna allt detta under gårdagen och jag var mycket nära, men hela shoppingrundan resulterade i en förbannad mamma Emelie och en utskälld busschaufför.
Det är så förbannat j*vla dåligt med bussarna härifrån. De går en gång i kvarten under förmiddagen och jag planerade att ta kvart-i-tio-bussen. När denna buss kom, sådär 10min för sent, så var den redan så full att jag inte fick plats utan blev snällt och trevligt ombedd att vänta på nästa.
Okej, so far so good.
Nästa buss kommer, likväl den 10 min för sent vilket gör att jag vid detta laget väntat på bussen i 35 min. Och den är lika proppfull! Chauffören säger då spydigt åt mig att ta nästa buss, varpå jag exploderar och skäller ut henne efter noter och förklarar för henne att jag redan väntat på nästa buss och deras busstrafik är ett enda stort skämt.
Hennes otrevliga svar var att "de inte kan veta hur många barnvagnar som ska med" och att "hon bara kör". Jag svarar förbannat att det "inte bara gäller barnvagnar då bussen för j*velen är så knökafull att folk får stå upp och åka, samt att hon förih*elvete har några chefer med vilka hon måste kunna framföra sådana här klagomål när det händer så ofta. Tänk om man har en läkartid eller tågtid att passa? Vad gör man då?!".
För det är ju inte så att det är någon enstaka gång man inte får plats med barnvagn, nej, det är var och varannan gång! Man får verkligen hålla tummarna för att man får plats. Gah! Ilsken som ett bi tar jag riktning mot hållplatsen vid högskolan 2 km bort och ser bussen passera när jag börjar närma mig. Och när går nästa? Jo, en halvtimme senare från den hållplatsen.
Det resulterade och jag helt och hållet struntade i stan och gick och surade runt på Ö&B och ICA Kvantum istället.

Så, vi ska alltså in till stan en runda sen. Med bil.
Efter ärendena i stan ska vi ut till Tollarp och gratulera en 2-årig Algot och en 12-årig Amanda, som är Dennis kusiner. Det blir lite bebislek då Dennis yngsta kusin i samma syskonskara bara är 1 månad äldre än Victor. Förhoppningsvis blir det lite skitsnack och kaffe med kaka också :)
Ikväll ska vi som sagt på dejt och då blir det middag på Steakhouse tätt följt av några mysiga timmar i en soffa framför en stor bioduk med 3D-glasögon på näsan, godispåse i knäet och en kär pojkväns varma hand i min. Vem behöver captain Jack Sparrow när man har en alldeles egen Dennis?

Mr. Handy man

- It's a fine ass indeed!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar