måndag 2 maj 2011

Doppresenterna

Med lite inspiration från My som höll i sin dotters dop igår tänkte jag att det kunde vara dags att visa vad Victor faktiskt fick för presenter på sitt dop.

Familjeträd från familjen Andersson, Dennis kusinfamilj
Tallriksset med Tomtebobarnen från Lina
Silverhalsband med plats för valfri gravyr från familjen Sponn, min kusinfamilj

Doptavla med födelseinformation från Victors morfar och morfars Agnes
Änglatavla med texten "Älskad och trygg, nu och föralltid" från Eva och Linnea, Victors fd "låtsas"-mormor och "låtsas"-moster
Fotoram från Victors morbror Christian

Ljus med fotot från tidningen från Victors mormor
Hand- och fotavtrycksset från Jennie, Kristoffer, Linda och Jakob
Halsband med gravyr "Victor" på framsidan och "farbror Tisen, Kirre & Olof" på baksidan, från de tre sistnämnda

Födelsedagståg från familjen Ahlquist/Juricic, Dennis kusinfamilj
Fotoalbum från min mormor och morfar
Liten klackring i guld från familjen Persson/Engdahl, mina kusinfamiljer

Sparbössa med fotoram från Victors farmor och farfar
"Mitt första år"-bok från Dennis morfar Christer
Bestickset från Victors faster
Sångbok och "somna"-bok från Eva och Linnea, Victors fd "låtsas"-mormor och "låtsas"-moster
Bestickset från familjen Garpenvall/Nilsson,  Dennis kusinfamilj
"Min första tand" och "Min första lock"-burkar från Jennie, Kristoffer, Linda och Jakob

En gästbok skickades runt så att alla gäster kunde skriva ett personligt meddelande till Victor att läsa i framtiden.
I detta album finns även ett inbjudningskort, ett tackkort, foton från dopet samt alla dopkort som följde med presenterna där vi under varje kort skrivit vad Victor fick av just dem.
Och slutligen tackkortet!


Utöver dessa presenter fick Victor även en födelsedagsflagga från sina farföräldrar som ska graveras, en änglanalle från Bukowski från sin mormors Lasse samt en hel del pengar som finns insatta på hans sparkonto där det även står "Dop" och vem de var ifrån, i transaktionerna.

1 kommentar: