söndag 3 juli 2011

Bärsjal

Alices fina mamma tipsade mig om ett substitut till bärsele. Victor har ju växt ur sin bärsele ifrån BabyBjörn som bara tar upp till 10kg, och eftersom vår käre Ville väger knappt 11kg så vågar vi inte längre ha honom i den.
Jag hittade istället en bärsjal som tog upp till 16kg som jag fick hem i veckan och provade idag. Vilken skillnad! Jätteskönt att bära och mycket bekvämare än BabyBjörnen.
Tackar Maria så hjärtligt för tipset! Victor verkar gilla den också :)
Han kommer mycket närmre inpå kroppen med denna och sjalen fördelar vikten på ett helt annat sätt.
Så en bärsjal kan jag varmt rekommendera er som fortfarande går och plågas i era bärselar!
Nåväl, BabyBjörnen var jättebra när han vägde lite mindre, men ju tyngre han har blivit ju obekvämare har det varit. Vi kommer ju dock spara BabyBjörnen till nästa bessing!
Så morfar Lars, som hostade upp slantarna till BabyBjörnen som vi fick i julklapp, kan andas ut! Den kommer fortfarande att komma till användning ;)



Sjalen är i 100% bomull och har lite stretch i sig. Den levererades tillsammans med ett etui för att lätt ta den med sig.

Eftersom min favoritfärg nummer 1 (GRÖN!) var slut så fick det bli favoritfärg nummer 2
- BRUN!

2 kommentarer:

  1. Sjukt att Victor börjat bli så stor, var är bebisen ? ;)

    SvaraRadera
  2. Har med en brun! Har haft det hela tiden, prövade bärsele när Emmie var nyfödd och prövade sedan en bärsjal. Aldrig mer bärsele! Älskad av både mig och Emmie. Kolla sjalbarn.se om du inte gjort det. Olika knytnignar osv =D

    SvaraRadera