fredag 8 juli 2011

Häxan surtant med son

Har en surhets dag och det är minsann Victor som lett sin mamma på dessa villospår. Han håller på att få sin första tand som än så länge bara är ett risgryn (som man absolut inte får titta på men gärna bli biten med) vilket medför att han är lite gnälligare än vanligt. Eller vad säger jag? Än vanligt? Nej, han är gnällig helt enkelt, för vanligt vis är han aldrig det.

Idag börjar stadens folkfest, a k a Kristianstadsdagarna. Tanken var att jag skulle ta in ikväll med Dennis men nu vet han inte hur länge han behöver jobba på gården idag. Han har egentligen semester ifrån sitt vanliga jobb, men "extraknäcker" på sin föräldrars gård när de behöver hjälp. Och bönder vet fanimej inte vad semester är! Så nu sitter jag här och surar. Alla mina vänner som inte har barn ska ju såklart dricka och Victors faster var redan uppbokad. Kusin Fia skulle på middag med sin svägerska och jag, ja, jag sitter hemma och kuckilurar för mig själv. Och surar.
Tvättat har jag gjort. 2 maskiner. Dessutom har jag vikt den torra tvätten och bytt till nya sängkläder i Victors säng, som jag för övrigt nyligen köpte på IKEA, till ljudet av en skitsur unge. Yeeaaj vilken rolig fredag jag har idag.
Och ja just det, som krydda på moset la Victor en monsterspya rakt ner i min urringning och som sedan rann ner i min BH. Sen skrattade han. Skitkul! Han har sin fars humor.

Ska laga mat, natta unge och sedan korka upp ett litet glas bubbligt Jean-Louis som skall avnjutas med två rutor Lindts 85% choklad och hoppas på att de gråa molnen ovanför mitt huvud ska spricka upp.



En (för stunden) nöjd son

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där med bönder och semester... el avsaknaden av det... både mina o mina svärpäron har sålt sina gårdar så jag var dum nog och trodde att John skulle vara ledig de 3v som hans jobb var stängt men icke... han har lovat bort sig till andra bönder suck...

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja, jag läste sen att affären finns i Kristianstad, trodde den låg längre bort! Men dom har så mycket fint!!

    Oj vad fint Victor har i sin säng - Jag älskar grönt!! William har gröna väggar på sitt rum! =)

    SvaraRadera