torsdag 14 juli 2011

Sova på eget rum

Idag gråter mitt modershjärta. Lilleplutt har flyttat in på sitt eget rum och vårt sovrum gapar nu tomt. Känns jättekonstigt! Lite som om jag inte ska få ha barn längre, konstigt nog. Men han är ju bara två rum bort, mitt älskade hjärta.
Men åh, vad det tynger mig ändå. Fast det är lika bra att ta tjuren vid hornen nu innan han blir gammal nog till att förstå skillnaden. Dessutom blir det ju säkerligen inte lättare för mig med tiden heller, så det var dags nu. På söndag blir han ju 6 månader gammal, min lilla lilla bebis. Jag som trodde att du skulle förbli liten föralltid?



Som tur är har Victor sin storebror Hector vakandes över sig. Eller ja, vakandes och vakandes... Han undrar nog mest varför åbäket till säng står där inne nu igen. För Hector tror fortfarande att det är hans rum.
Men förhoppningsvis skyddar vår svarta panter sin lillebror med vassa klor och tänder ifrån mörkrets stora gap och ser till att det finaste vi har ostört drömmer sina små söta drömmar.

2 kommentarer:

  1. Är INTE avundsjuk, fan vad hemskt! Vilde ska aldrig bli stooor :) Hoppas att det blir så smärtfritt som möjligt för ditt mammahjärta och att gossen sover gott :)

    SvaraRadera
  2. Hur sover din son: har han kudde & täcke? Eller filt? Min son är 4 månader och har börjat ruilla runt i sängen. Har tagit bort kudden för jag är rädd att han ska hamna med huvudet i kudden. Vet inte vad som är bäst. Har bara ett påslakan till honom.

    SvaraRadera