lördag 30 juli 2011

Låt mig presentera...

...min nya bästa vän, Herr Kitchen Aid!
Jag har länge önskat mig en Kitchen Aid men jag har inte lyckats motivera det dyra inköpet för sambon. Jag har suktat och avundats alla tv-kockar, framför allt Leila Lindholm, som fått använda denna fantastiska maskin i sitt bakande och drömde mig bort till den dagen då jag själv skulle få äga en utav dessa fantastiska skapelser.
Häromdagen ringde pappa och gav mig den bästa nyheten på länge:
- Han ville ge mig en Kitchen Aid för att motivera mig till att baka mer! Som om det behövs? ;)
Lycklig som en liten skolflicka valde jag ut en färg och inväntade sedan leveransen.

Så, för några dagar sedan dök det upp en mycket efterlängtad avi ifrån posten att det fanns ett paket att hämta. Min nya vän fick inte vänta på posten särskilt länge!

Likt ett barn på julafton packade jag förväntansfullt upp paketet och beundrade med tindrande ögon den nya familjemedlemmen som glänste med sin gräddvita färg. Min nya vän har fått hedersplatsen på min bästa arbetsyta i köket och står där nu så praktfull och ståtlig i all sin glans. Så vacker den är!

Idag invigde jag maskinen genom att baka franska sega maränger, ett recept jag aldrig vågat mig på då marängsmeten lämpligast vispas i en bakmaskin.
Och vilken maskin! Helt förälskad är jag, den är helt underbar. Jag sa till Dennis att jag var nästan lika glad över maskinen som jag var när jag fick reda på att Victor låg i min mage, men Dennis sa att jag nog till och med var gladare nu. Kan det vara en indikation på hur lycklig jag är?! ;D
Efter ett gott samarbete skapade jag och min nya vän helt fantastiskt vackra och sega maränger som vi omfamnade med choklad och kärlek.

Så mycket konst vi ska skapa, Herr Kitchen Aid och jag!







Tack, tack, tack pappa för den bästa presenten någonsin!
Du ska så klart få äran att sätta tänderna i vårt första mästerverk.
- Ses ikväll!

3 kommentarer:

  1. Ååååååh vad jag blir avundsjuk på dig nu! Jag vill oxå ha! Och de är ju så fina... Håller på och sparar, men vill samtidigt ha en ny kamera och vet inte vad som står högst på listan när det väl är dags...

    (btw, liiiite skrytsamt av Leila att BYTA kitchenaid i programmen, bara för att hon har flera...*mutter från en som gärna hade haft fem i olika färger för att kunna matcha allt annat men som inte har en enda just nu och antagligen inte kommer kunna köpa en på länge heller*)

    SvaraRadera
  2. vilken snäll pappi du har!!!! Ska ta o prova de där marängerna tror jag, såg mumma ut!

    SvaraRadera
  3. Haha, har precis kommit hem från mina föräldrar där min pappa berättat om hur mkt pengar han har just nu, saker han sålt bland annat. Gissa om jag tänkte på dig då och att min pappa aldrig skulle komma på den tanken... Kollade in den sidan och de var bra mycket billigare, uppemot tusenlappen ju :) Kan det ju kanske vara värt att beställa där när det är dags. Du vet, om ett år eller tre ;)

    Nepp, nu ska jag sluta låta så bitter! Ha en trevlig kväll =)

    SvaraRadera