tisdag 19 juli 2011

Kiviks marknad

Idag tog vi en liten tripp till Kiviks marknad! Fick köa i 20 min, vilket såklart är en del av charmen.
Samma grejs och pillemojs som alla andra år, men denna gång hade vi en alldeles egen pillemojs med oss som fick damerna att le och gossarnas ögon att svartna av avund.
Mycket sugen på allt gott som fanns där var jag såklart, men som den LCHF:are jag är så fick jag snällt motstå alla frestelser. Det fanns verkligen ingenting som jag kunde äta :/ Det enda i matväg som inhandlades var en flaska vatten för 25(!) spänn.
Eller just det! Jag fyndade ju blomkål och lök också så lite fanns det ju ändå som jag kunde äta! Fast det går man ju inte så gärna och smaskar på... Det ska jag laga blomkålsmos på sen i alla fall!
Tycker jag börjar komma ifrån ämnet "marknad" nu, så här kommer lite bilder istället:

I bilkö. Om man tittar noga så ser man långa bilkön framför den stora gula bussen!

Majsfält. Sådant gör Dennis stolt. Han är bonde.



En fantastiskt snygg duo mitt i smeten.

Nattaflaska..?

... this is how we do it!

Victors nallevinst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar