torsdag 21 juli 2011

BVC och bakdag

Nu börjar Victors vikt plana ut! Han har gått upp 1 kg i månaden sedan han föddes, men sedan 5-månaderskontrollen har han bara gått upp 400 g men däremot ökat 3,5 cm. Och nog hade vi det på känn, för han känns inte tyngre men kläderna i storlek 74 har börjat strama åt.
Haha! Goa killen! Läkaren tyckte han var så fin så :)

På väg ifrån BVC gick vi inom Kvantum. Eller inom och inom, snarare bortom Kvantum! Det skulle inhandlas mjöl, socker, farin, vaniljsocker, pärlsocker, mjölk, choklad och jäst. Kan ni gissa vad jag ska pyssla med ikväll?
- Jo, jag ska äntligen få baka!
Ah, jag är så lycklig att jag nästan blir tårögd. Har inte bakat på 1½ månad eftersom jag håller på med LCHF-kost och har inte velat fresta mig själv.
Men ikväll så smäller det och här ska bakas chocolate chip cookies, citronhjärtan, bullar och kanske brysselkex.
Och det där med LCHF har jag nu faktiskt gett upp. Efter 6 veckor hade jag endast tappat ett kilo och jag tycker det är oerhört lite vinst för så mycket slit. Så nu ska vi äta vanlig kost enligt kostcirkelns alla regler men däremot ska jag fortfarande välja bort läsk, godis och kakor till vardags. Äta normalt, helt enkelt. Får se om det har bättre effekt på döfläsket! Har stått blickstilla i viktnedgång i 3 månader och de där sista 5 graviditetskilona kramar kärleksfullt om mina höfter, mage och lår tillsammans med de inneboende kilona som bodde där sedan innan.

Victor har nyss ätit sitt mellanmål som idag blev blåbärspuré följt av majskrokar. Victor älskar blåbärspuré som också är en av de få saker som vi köper färdigt. Att köpa färska blåbär att koka puré på kostar minsann en liten hacka!


Nu ska jag ta tag i bakandet och därmed fröjdas i köket. Hoppas att jag fortfarande har rätta knycken!



Bjuder även på en bild på en figur jag gjorde i tisdagskväll. Hulken i marsipan som var beställd utav chefen och levererades igår morse. Hoppas födelsedagsbarnet blev mycket lyckligt trots Hulkens sura min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar