lördag 2 juli 2011

Frukost på sängen

Idag ville jag överraska min älskling med frukost på sängen, men när jag nästan var färdig så kom han trippandes ut ifrån sovrummet. Doften av nybakade scones och nybryggt kaffe fick väl honom att piggna till :)


Igår var jag på tjejkväll hemma i Jennies nya lägenhet (som för övrigt var hur snygg som helst!) där det vankades fläskfilé med soltorkade tomater. Smaskigt! Lite vin blev det också och Linda hade hjälpt Jennie att fixa en LCHF-vänlig efterrätt till mig. En härligt krämig mörk chokladmousse med frusna bär, himmelskt!
Till Jennie hade jag med mig chokladdoppade jordgubbar och en flarra vin. Jordgubbarna smaskade vi på senare under kvällen och de var minst sagt mycket goda de också. LCHF är inte så dumt, minsann.
Sådana här kvällar vill jag ha oftare! Kände att jag höll på att pladdra öronen av mina vänner, men det får de stå ut med när de umgås med mig när jag är mammaledig ;)



Victors tand har börjat titta fram! Ett litet risgryn glänser nu så fint nere i underkäken och det ska bitas och tuggas på precis allt. Igår kväll hade han 37,6 graders feber och nu i morse hade han 37,2. Han var lite gnällig igår, men jag tror mest att det var för att han var trött och inte pga tandsprickningen.
När han för övrigt vaknade i morse trodde jag att det var mitt i natten. Jag lät honom ligga kvar så att han skulle somna om, och det gjorde han. Men strax därefter vaknade han igen och låg och skrattade samt slog på sina kaniner i sängmobilen. Egentligen var det Dennis som skulle ta Victor i morse, men när jag trodde det var mitt i natten så tänkte jag att jag likväl kunde offra mig för båda två var trötta.
Döm om min förvåning när jag masade mig ut ur sovrummet halvt sömndrucken och får syn på klockan som visar:
08.30.
Hallau ja, vaddå mitt i natten? Det var ju bara att plaska lite vatten i ansiktet och se glad ut, för nu ville vår gosse ha sin morgongröt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar