söndag 17 juli 2011

Victor 6 månader

Idag blir vår älskade gulleplutt hela 6 månader. Ett halvt år! Where does time fly?
För ett halvår sedan förändrades våra liv för evigt och det känns så konstigt att det redan har gått så lång tid sedan man mörbultad låg där på förlossningen med vårt lilla pyre i famnen.
Jag har alltid tyckt att 6 månaders inte längre var bebisar utan istället hade blivit barn. Men lille Victor är ju fortfarande vår lilla bebis? Jag förstår inte, det känns inte logiskt alls.
Halva min mammaledighet har flugit förbi och jag är rädd att sista halvan kommer gå minst lika fort.

"Alla andra" ska ju envisas med att skriva vad deras barn kan vid en viss ålder, så jag kan väl inte vara sämre jag.
Så, vid 6 månaders ålder kan Victor:
  • Spela tamburin (men bara Imse vimse spindel och Edelweiss)
  • Locka håret på mamma när hon inte kommer åt där bak
  • Köra och handla, men bara om han får köpa snus till sig själv också
  • Äta sina tår
  • Ringa och beställa pizza
  • Slå ihjäl flugor
  • Ge katten mat när vi inte är hemma
  • Skrubba toaletten
  • Sjunga "Bohemian Rhapsody" baklänges
  • Hoppa och skita samtidigt
eller var det Dennis som kunde detta? Äh, kan ju inte hålla reda på dem!

Här är några fina bilder på vår son på sin 6 månadersdag!








Nu ska vi hem till Victors farmor och farfar. Faster Emma kommer när som helst och hämtar oss. Sedan ska vi förmodligen grilla om vädret tillåter och fira att lille (store?) Victor fyller ett halvår idag!
Kram på er därute :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar