tisdag 23 augusti 2011

Bröllopstårtehelg!

Det blev en hektisk helg! Många timmar spenderades kärleksfullt på att utforma alla figurer som skulle pryda Hedvig Lindahls tårta. Dessutom stod jag och Hacke nere i bageriet hela fredagseftermiddagen och kvällen för att sammanställa helheten. På lördagseftermiddagen finputsade jag detaljerna (som jag tyvärr inte har kort på än) för att sedan bege oss mot ett jättebröllop där gästerna hungrade efter bröllopstårtan.
Så nöjda vi blev med den! Ett riktigt mästerverk, eller hur chefen?
Har dessutom blivit lovad en alldeles egen bagarrock som tack, och den kommer jag att vara måttligt stolt över :)

Bildstorm!
Min arbetsplats. Organiserad till tusen! Fast det är det bara jag som ser...

Buddy is working her magic!

Doptårtor till en liten My

Chefen har kladdat ner armen med söta cupcakes!

Denna stämpeln fick hon av tomten. Hon fick sin stämpel precis efter att den där dockan, som sa "mamma" i tomtens julverkstad, fick sin...
Chefen har inte någon bulle i ugnen, för det överlåter hon till sina tjocka anställda. Hon har en bulle på armen istället!

Här vet jag inte om hon hotar mig med en käftsmäll, ber mig fortsätta arbeta eller gnäller om sin okammade frisyr.

Blivande brudparet i sina barndomsår formade i marsipan.

Bröllopstårta in progress
Bröllopstårta in progress

Bröllopstårta in progress

Bröllopstårta in progress
Bröllopstårta in progress

Denna är i sin färdiga form!

Bröllopstårta in progress
Bröllopstårta in progress

Översta tårtan är också helt färdig!

Tårtorna på rad...
Bagardottern är imponerad!

Kärlekscupcakes

Alla figurerna i väntan på att flytta över till tårtorna sina!
Tårtorna på plats på bröllopet :) Så tjusigt så!

1 kommentar: