tisdag 16 augusti 2011

Uttråkad

Känner mig så uttråkad och omotiverad idag. Borde städa undan på vasken men jag orkar inte. Blir snart tvungen i alla fall då jag ska påbörja middagen och vägrar att laga mat i oordningen där är.
Somnade en stund på soffan när Victor sov i eftermiddags och kunde knappt hålla ögonen öppna när Victor väckte mig en timme senare. Jag känner mig så kroniskt trött! Höstdepression i förskott, kanske? ;)
Dennis är på gården ikväll och hjälper till att få in halmen och jag sitter här till ingen nytta.

*sneglar på vasken* 

Nåväl, det är väl dags att ta tag i den där disken så att det kan bli kvällsmat någongång!
Ikväll blir det i alla fall kycklingköttbullar från Ingelsta med potatismos, brunsås och lingon. (Ja, jag har brunsås till potatismos, det är ju så jävla gott!)
Victor har suttit och lekt med sina leksaker på sin aktivitetsmatta idag. Sitter otroligt bra nu. Och just det, inte att förglömma - killen har lärt sig att vinka! Jag blev så fånigt stolt över honom och nu går han och vinkar på allt. Matsalsbordet, tv:n, katten och jag har fått flertalet vinkningar idag och han skiner upp som en sol när man säger "Hej Hej Victor!". Skickade en video till pappa Dennis som blev lika stolt som jag. Försökte ladda upp videon här innan men det gick tydligen inte, så jag får försöka igen senare.
Tur man har en sådan gullunge som kan förgylla mina tråkiga dagar, i alla fall. Nu kommer han gåendes i sin gåstol med ett stort smajl i ansiktet, och om jag känner min son rätt så har han nyss varit och öppnat skåpsluckorna i tv-bänken igen.

Håller på med marsipanfigurer till lördagens bröllopstårta också förresten. Det tar ju också upp en del tid. Hela 9 tårtor ska det bli och var tårta ska ha sina figurer. Chefen ringde imorse och kollade så att jag hade läget under kontroll, och visst har jag det. Har lovat att agera hennes extra huvud nu då hennes redan var fullt till bredden. Men det här kommer bli den finaste tårtan genom tiderna! Får se om jag har tillåtelse att lägga upp bilder på den sen :)

Men dessa bilderna får jag lägga upp hur mycket jag vill, titta och njut!
- Nom nom!

- Åh, tvi vale!

- Hmm... Vad har vi här då?

- Min lila flodhäst! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar