onsdag 10 augusti 2011

En blåsig onsdag

Herregud vad det blåser ute idag! Det viner i fönsterna och slår i balkongdörrarna. Känns som att hösten håller på att blåsa in och det skulle inte vara mig emot. Jag älskar hösten! Jag ska gifta mig på hösten, den dagen det väl sker. Underbart med löven som skiftar färg, regniga dagar och lägre temperaturer. Man kan äntligen gå i tjocka tröjor och mysiga strumpor utan att svettas ihjäl och man får en bra anledning till att kura upp sig i soffan med en kopp varm choklad och en filt i sin älsklings famn. Är det inte ljuvligt, så säg?
Fast det är klart, alla årstider har sin charm och det bästa är att leva i nuet. Så, för stunden njuter jag av den sommar som fortfarande finns utanför fönstret, även om den just nu är väldigt blåsig!

Biltittandet igår gick hur bra som helst. Jag som varit skeptisk till Opel Vectra ändrade minsann åsikt så fort jag fick syn på bilen. En svart bil med alla finesser man kan tänka sig då den har ett OPC-paket. Sätena är klädda i ljust skinn och ser riktigt stilrent ut. Ljus klädsel och barn är ju oftast ingen bra kombination, men i detta fall då det är skinn så går det hur bra som helst eftersom skinn lätt går att torka av.
Jag, som bara ser till utseende och rymlighet, var nöjd direkt. Efter provkörning och en massa klämmande och pillande så var sambon också nöjd. Dennis föräldrar var också med och även de var nöjda! Och extra nöjda var de över att det inte var en Ford Mondeo ;)
Idag har vi ringt och sagt att vi ska ha den och papperna ska skrivas på fredag, så vi tänker inte ropa "Hej!" förrän vi är över bäcken.
Men om allt går som det ska så är vi nya ägare till en svart Opel Vectra -08 på fredag!

Väntar för stunden på att Dennis ska komma hem. Han fick en handlelista skickad till sig på jobbmailen så han får snällt köra och handla på vägen hem. Fast det har han väl ingenting emot direkt och dessutom går det mycket fortare än om jag hade varit med, säger han. Jag begriper inte det? Skulle jag vara långsam? Pyttsan! Jag är född snabb, lite som Speedy Gonzales!




Tog lite bilder på vår älskade son igår, se så stilig han är!



1 kommentar:

  1. Wiho, kul med ny bil :)

    Jättefina bilder och fin pojk, gillar den svartvita extra mycket :)

    SvaraRadera