måndag 15 augusti 2011

Söndagsmåndag

Måndag har blivit mitt nya söndag. Varför lägga allt krut på söndagen med middagsstek och efterrätt? Jag tycker att det är bättre att lägga detta krut på måndagen när veckan åter igen är lång, semestern är slut och dagen är seg. Tänk, så skönt att se fram emot en söndagskväll efter veckans första arbetspass.

Ikväll fick min älskade helstekt kotlettrad med morötter, svampsås, potatis och broccoli. Till efterrätt smaskade vi på en kaneldoftande äppel- och päronpaj med hemkokt vaniljsås.
Efter att ha jobbat en hel dag samt veckohandlat på vägen hem tror jag att min älskling blev lycklig över att få hålla söndag på måndagskvällen, för nu sitter han och päser i soffan. Är det inte kärlek, så säg?
Det är de små sakerna som gör det här i livet. Mer söndagsmåndagar åt folket!



Älska och vårda varandra!
//Kärleksfulla söndagsmåndagshälsningar ifrån MarsipanEmla

3 kommentarer:

  1. Maria, Nils mamma16 augusti 2011 kl. 10:45

    Ett recept på middag och efterrätt vore underbart! :) Kram

    SvaraRadera
  2. ÅH GOTT.
    Haha, jag bakade wienerbröd (gott!) och tobleronekakor. Det sista var inte nåt speciellt. Smakade typ.. kaka.

    SvaraRadera