tisdag 23 augusti 2011

Skräckupplevelse!

Har precis spenderat en timme med att gömma mig för en gigantisk bålgeting. Det lät som om en helikopter flög in genom balkongdörren! Jag skulle precis svara i telefon när helikoptern, eller jag menar bålgetingen, flög förbi mitt huvud. Jag skrev av ren skräck och sprang snabbt som fan in på Victors rum och kikade genom en tunn springa i dörren. Katten satt med stora ögon och tittade på mig och undrade nog om han skulle gömma sig eller hjälpa mig. Tydligen kom han aldrig fram till något för han satt kvar...
Tack och lov kom min räddare i nöden, Dennis, hem efter 15 min och jag pep ifrån mitt gömställe att det fanns en bålgeting i köket. Dennis började leta men kunde inte hitta någon, men jag snörvlade fram att jag dyrt och heligt faktiskt hade haft en mördarinsekt över huvudet. Efter ytterligare en stunds letande fann Dennis getingen sittandes ovanför kökskåpen väl gömd bakom ett rör.
Jag pep snabbare än snabbast in på toaletten denna gång medan Dennis öppnade köksfönstret på vid gavel och motade den enorma bålgetingen med en sopkvast. Den dumme fan (getingen alltså) flög ner på golvet och kröp under tröskeln. What to do?!
Min påhittige sambo letade upp en byggarbetslampa och en tunn masonitskiva, varpå han sedan slog ihjäl den hemska bålgetingen efter att han lyckats lokalisera den i sitt gömställe.
Äntligen är familjefriden återställd! En hel timme stod jag stel av skräck och lyckades dessutom väcka lillen mitt i allt tumult. Han måste trott att världen höll på att gå under, med tanke på hur rädd hans stackars mor var...

Jag HATAR getingar! Och en giganstisk bålgeting gör ju inte mig mindre rädd.... Se bara så äckliga de är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar