söndag 7 augusti 2011

Internetfri helg

Denna helgen har jag försök vara så gott som internetfri! Inget Facebook, inget bloggande... Rätt skönt att ta en paus ibland och bara låta hjärnan vila ifrån all information och skvaller ifrån cybervärlden.
I fredags hade jag och Dennis fredagsmys med mat från Gyllene Måsen tätt följt av lösgodis i massor. Vi tittade på filmen True Grit som var en nyproduktion av en gammal western. Mycket sevärd och den rekommenderar jag varmt!

I lördags hade vi städdag och på kvällen kom Lina på besök med en flaska vin och dessutom fick vi sällskap av Olof och hans Sofie. Det blev pizza och sedan tittade vi på Sommarkrysset. Eller ja, skrattade åt publiken i Sommarkrysset samtidigt som jag och Lina drack lite vin och de andra drack rom och cola samt öl ;D
Dennis, Olof och Sofie stack sedan in till Olofs bror på fest och då kunde jag och Lina äntligen sätta tänderna i den vaniljpannacotta som väntade på oss i kylen. Därefter blev det tecknad film för hela slanten! Först Trassel (som var riktigt bra!) följt av Gnomeo och Julia som också var bra, men inte fullt lika bra som Trassel ;)
Trötta och utslagna gick vi till sängs men jag kunde inte somna förrän min älskade andrahälft kommit hem. Det åskade och regnade något fruktansvärt och jag är aldrig hel förrän jag vet att han är i säkert förvar i hemmets trygga vrå. Spelade på min Iphone så länge. Hittade ett spel som ska vara som när man tar nallar i sådana automater på tivoli, haha! Det tråkiga var med detta spel att jag fick vinst varje gång. Om det ändå kunde vara så i verkligheten? ;)
Nåväl, kort därefter kom han hem min älskling och jag kunde somna. Victor väckte mig först kvart i nio idag så jag tackar så hjärtligt för sovmorgonen! Efter Victors frukost gav vi oss iväg till Maxi för att inhandla lite frukost till oss andra som hellre ville ha nybakta frallor istället för fullkornsgröt.

Det var väl det? Har sovit en stund på soffan idag efter att Lina åkt hem. Victor har nyss käkat mangopuré och här sitter jag nu åter vid datorn och surfar på internet. Det är ganska svårt att låta bli!

Åh ja, just det. Dennis har namnsdag idag. Det är tydligen väldigt viktigt! Han säger att jag måste laga extra god mat åt honom idag bara för det. Erbjöd honom käftsmäll med sås och potatis, men det verkade inte gå hem alls. Får väl se vad som mer finns i frysen....




Den klassiska Victor-looken
- Suger in överläppen och smilar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar