tisdag 9 augusti 2011

I väntans tider

Sitter och väntar på att jag och sambon ska åka och kolla på en bil. Det har blivit mycket bilkollande den senaste tiden och jag är i ärlighetens namn ganska mätt på det. Vi har provat både nya och begagnade och det är mycket som ska stämma in på våra krav.
Bilen ska:
  • Vara rymlig i baksätet och i bagageutrymmet, dvs en kombi
  • Diesel
  • Helst inte gått mer än 12000 mil (dieselbilar håller länge)
  • Gärna vara snygg att titta på ;)
  • Inte ha för mycket slitage och skador såklart
Jag gillar Ford Mondeo med den nyare karossen men kan även tänka mig Skoda Octavia. I och med att vi vill ha en diesel så blir vi ganska begränsade när det gäller urvalet av begagnade bilar, och att köpa en ny bil kostar ju en del även om de bilar jag nämnt är mycket prisvärda. Just dieselbilar rullar länge och därför har många kvar dem länge också vilket som sagt gör marknaden för begagnade bilar något begränsad.
Ford Mondeo
- Min favorit
!
Skoda Octavia

Nåväl, något ska vi hitta. För närvarande kör vi en Citroën Xantia -00 och även om den alltid startar i ur och skur och i princip inte dricker någon soppa alls så har den väl gjort sitt nu. Dags att gå vidare!

Citroën Xantia
- En sådan vi kör nu (fast vår är blå)

Så idag ska vi åka och titta på en Opel Vectra -08. Jag är inte så förtjust i dem, men de passar in på våra kriterier. Familjebil är det som gäller! Dennis drömmar om sportbil får vänta tills vi är 50 år och ungarna är utflugna ;)
Opel Vectra -08
- En sådan vi ska titta på idag, önska oss lycka till!

1 kommentar:

  1. Kan rekomendera passat annars, kör en diesel själv. Jag är verkligen jättenöjd med den! Utrymmesmässigt är den faktiskt större än V70. Stark, rolig att köra och säker.

    SvaraRadera