måndag 29 augusti 2011

Helgens upptåg

Det har varit dåligt med uppdatering på sistone har jag upptäckt. Har legat på latsidan! Det får man ibland, det har jag bestämt.
I helgen har det varit full rulle. I fredags var jag hos chefen på bageriet och dekorerade tårtor. Har blivit lite av ett fredagsnöje för oss två... Team Buddy!
I lördags var vi först hos Dennis föräldrar och lämnade av honom och sedan var jag och Victor hemma hos min mamma. Där käkade vi frallor och snackade skit samt hämtade fonduegrytan som jag egentligen hade kommit för. Sedan bar det av till Maxi med en trött Victor som vinkade på tanter medan mamma handlade mat inför kvällens fonduefest. Jisses, vad mycket folk det var! Även om jag har svårt att tro att alla skulle hålla fonduefest så är jag säker på att det i alla fall skulle hållas lördag åtminstone.
Väl hemma fick lille Ville mat och sedan tog han sig en lång nap medan jag bakade kladdkaka och packade upp matkassar. Jag tog mig minsann också en liten vilopaus på soffan innan jag städade av och började med maten. Som tur var kom min käre Dennis hem tidigt ifrån gården p g a det dåliga vädret så att jag kunde sätta honom på att städa i stället ;)
Sen var mina 3 bästa vänner här och vi åt och snackade i mängder precis som vanligt, medan Dennis spelade bort min shoppingbudget på ett parti poker hos en polare.

I söndags hade jag, Victor och Lina mysmorgon med mackor och smoothies då vi hade äran att han henne som nattlig gäst. Hennes besök slutade lagom tills mamma, Lasse och brorsan dök upp på fika vid 15-tiden.
Trött som en gnu var jag sedan... Victor tog sig ett mycket bubbligt bad och när han sedan hade somnat för natten så stupade jag i soffan i väntan på att min arbetande älskling skulle komma hem.

Idag har jag gottat mig framför tv:n med Grey's Anatomy-maraton och kel med min son. Nyss har det bakats kakor och imorgon ska jag och Lina till Ystad.
Egentligen skulle vi till Ystads djurpark, men det ska tydligen regna hela dagen. Man kanske ska övertala henne att åka till Nova Lund istället...?

Min kära pappa och Agnes är förresten äntligen på väg hem. De skulle lyft ifrån New York i lördags, men som ni alla vet har det ju blåst en aning i Amerikat i helgen. Idag lyckades de få tag på biljetter hem efter en huggsexa på flygplatsen, men de fick tyvärr åka på olika flighter. Fast det kan de nog leva med så länge de får komma hem! Nästa bokningsbara flyg går nämligen inte förrän tidigast söndag denna vecka...

Buzz Lightyear-tårta ifrån fredagens teamwork!

En av korna på ko-bröllopstårtan.

Stålmannen på semester.

Victor fick en fin höstkofta av sin mormor. Det får nog bli en vårkofta istället för den var aningens stor. Aningens...

FIKA!

Kladdkaka med vit choklad och blåbärsgrädde.

Victor tränar finmotoriken genom att äta macka själv. Tror att det låg mer macka under bordet än i magen!

Pratar med morbror Christian och tackar för sin present.

Victor i sitt vanliga söta jag <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar